iPhone jest nudny. To dlaczego bije rekordy sprzedaży?

Aleksander PiskorzSkomentuj
iPhone jest nudny. To dlaczego bije rekordy sprzedaży?
Apple oficjalnie przedstawiło wyniki finansowe za II kwartał 2022 roku. Amerykańska firma po raz kolejny pobiła wszystkie oczekiwania analityków i inwestorów – raportując przychody i zyski niemal ze wszystkich kategorii swoich produktów.

Jedynym sprzętem, który odnotował spadek sprzedaży był iPad. Patrząc jednak na to, jak dokładnie rozkładają się przychody firmy Tima Cooka można śmiało stwierdzić, że iPhone to niesamowicie mocny gracz.

I to pomimo “nudy” serwowanej nam co roku na jesień.

Na czym Apple zarabia najwięcej?

Przy przedstawianiu inwestorom przychodów, Apple dzieli każdy produkt na jedną z pięciu kategorii. Kategoria “usługi” obejmuje iCloud, App Store, Apple Card i serwis streamingowy Apple Music. “Inne produkty”, to z kolei Apple Watch oraz słuchawki AirPods, a także akcesoria, których nie da się ująć w jednym zdaniu. iPhone, Mac i iPad to rzeczy, które raczej nie wymagają większych wyjaśnień.

Sprzętem, który zarabia dla Apple najwięcej pozostaje iPhone. Smartfony z jabłkiem w logo w II kwartale 2022 zarobiły 50,57 miliarda dolarów (wzrost o 5,5 proc. rokrocznie). Na drugim miejscu znalazły się usługi (19,82 mld dolarów), potem komputery Mac (10,43 mld), inne produkty (8,82 mld) oraz iPad (7,65 mld).

iphonerekord2
fot. Khang Mobile – Unsplash.com

Według Tima Cooka sukcesem stojącym za sprzedażą iPhone’a ma być fakt, że coraz większa liczba użytkowników Androida decyduje się na przesiadkę na iOS, tym samym wymieniając swojego smartfona. Sukces komputerów Mac ma należeć z kolei do świeżo wprowadzonych procesorów M1, które w moment stały się bardzo popularne i chwalone przez użytkowników.

iPhone może być nudny, powtarzalny i taki sam z roku na rok. Jak widać, nawet kosmetyczne zmiany nie stanowią problemu dla Apple oraz wyników sprzedaży. W kuluarach firma ma rozważać również zupełnie nowy model sprzedaży swoich smartfonów – w formie abonamentu.

Pytanie – czy taka decyzja będzie w stanie generować podobne, świetne wyniki finansowe?

Źródło: Apple / fot. Saher Braj – Unsplash

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.