Co powiesz na toaletę z Alexą za 50 tysięcy złotych?

Aleksander PiskorzSkomentuj
Co powiesz na toaletę z Alexą za 50 tysięcy złotych?
Firma Kohler zakłada, że każdy z nas podczas siedzenia na toalecie zastanowił się chociaż raz nad tym do czego wykorzystać w takiej sytuacji wirtualną asystentkę Alexa. I tak właśnie urodził się pomysł na Numi 2.0 Smart Toilet – w niebagatelnej cenie 11500 dolarów (w przeliczeniu na złotówki to około 50 tysięcy złotych).

Po raz pierwszy model Numi 2.0 Smart Toilet pojawił się na targach CES w 2019 roku.

Inteligentna toaleta z wirtualną asystentką

Firma Kohler po raz pierwszy pokazała inteligentną toaletę Numi 2.0 podczas targów CES w 2019 roku. Konstrukcja została wyposażona w inteligentną asystentkę Alexa i oprócz tego posiada głośniki, a także wbudowane oświetlenie… LED. Jakby tego wszystkiego było mało. Każdy gość, który do Ciebie przyjdzie będzie wiedział, że lubisz fajerwerki.

Poza głośnikami, Alexą i wbudowanym oświetleniem LED, Numi 2.0 Smart Toilet posiada także bidet pozwalający na mycie przednich oraz tylnych części ciała, lampy UV do czyszczenia toalety oraz kontrolę nad temperaturą, pozycją i ciśnieniem bidetu. Konstrukcja korzysta również z miski, która jest w stanie automatycznie usuwać ślady po nieczystościach, automatyczne dozowanie środka odświeżającego oraz najlepszą rzeczy, czyli podgrzewane siedzenie. Nie zabrakło też funkcji awaryjnego spłukiwania.

numismart2
fot. Kohler

Wszystkie z opisanych wyżej funkcji mogą być kontrolowane za pośrednictwem pilota, a zintegrowane oświetlenie LED i głośniki są zestrojone z aplikacją Kohler Konnect.

Z drugiej strony czy faktycznie istnieje ktoś, kto będzie chciał zapłacić 50 tysięcy złotych za super inteligentną toaletę, która posiada funkcje smart? Kohler nie wspomniał czy jego nowa toaleta jest zintegrowana z technologią Matter (choć zapewne doczeka się interoperacyjności)

No cóż, firmy technologiczne mają naprawdę różne pomysły. Niektóre z nich są co najmniej… ekscentryczne. .

Źródło: Kohler / fot. Kohler

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.