Super Mario 64 na PC – powstał fanowski port kultowej gry

Piotr MalinowskiSkomentuj
Super Mario 64 na PC – powstał fanowski port kultowej gry
Gracze to niezwykle kreatywna społeczność. Spod ich rąk często wychodzą ambitne projekty, których nie powstydziłyby się ogromne korporacje. Za przykład niech posłuży Super Mario 64 z 1996 roku przeniesione na komputery osobiste. Nie mówimy jednak o emulacji.

W ubiegłym roku grupa fanów dokonała inżynierii odwrotnej na kodzie Super Mario 64 na konsolę N64. Ten zabiegł pomógł dokładnie poznać zasadę funkcjonowania produkcji i otworzył furtkę do wykreowania np. samodzielnego portu gry na PC. Na to dzieło nie musieliśmy zbyt długo czekać.

Na kanale Unreal pojawił się właśnie dosyć wyjątkowy materiał prezentujący wyniki prac użytkowników. Jednym słowem – udało się. Super Mario 64 zostało uruchomione przy wykorzystaniu bibliotek DirectX12 oraz w rozdzielczości 8K (!!). Produkcja jest więc przystosowana do nowych systemów oraz kontrolerów.


Nie da się jednak w nią zagrać – twórca ze względu na prawa autorskie nie może udostępnić paczki z plikami. W tym roku fani Mario nie mogą jednak narzekać. Nie tak dawno Nintendo ogłosiło bowiem, że Super Mario 64 zostanie wydane na Nintendo Switch w ramach 35 urodzin marki.

Może do tego czasu doczekamy się jeszcze kilku świetnych inicjatyw ze strony fanów?

Źródło: VGC / Zdjęcie otwierające: zrzut ekranu z materiału z kanału Unreal

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.