Sukces Polaków! CD Projekt podsumował rok 2019. Obłędna sprzedaż Wiedźmina 3

Maksym SłomskiSkomentuj
Sukces Polaków! CD Projekt podsumował rok 2019. Obłędna sprzedaż Wiedźmina 3
Wszyscy zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że CD Projektowi w 2019 roku wiodło się świetnie. Nikt chyba jednak nie spodziewał się, że sprzedaż gry Wiedźmin 3 za sprawą popularności serialu Wiedźmin produkcji Netflixa aż tak mocno wystrzeli w górę. CD Projekt opublikował wyniki swojej Grupy Kapitałowej, zamykając usta co poniektórym krytykom.

Grupa Kapitałowa osiągnęła w 2019 roku aż 521 milionów złotych przychodów ze sprzedaży, co jest wynikiem aż o 44% lepszym niż w roku 2018. Zakopanie topora wojennego z Sapkowskim, współpraca z Netflixem, ogromne zainteresowanie Cyberpunkiem 2077… czy miniony rok mógł układać się jeszcze bardziej po myśli włodarzy polskiej firmy?

Wiedźmin 3 – wyniki sprzedaży

Raport pokazuje, że kolosalnym sukcesem okazał się debiut gry Wiedźmin 3 na konsolach Nintendo Switch. Jedni podśmiewali się z *lekko* zubożonej w detale graficzne względem wariantów na inne platformy gry, a drudzy ją kupowali i doskonale się bawili. Aż 11% spośród wszystkich 6,619 mln sprzedanych kopii Wiedźmina 3 w 2019 roku sprzedano właśnie na Switcha. Jak prezentowała się łączna sprzedaż w poszczególnych latach i z podziałem na różne platformy?

  • 2015: 9 471 830 szt.
  • 2016: 4 190 140 szt.
  • 2017: 4 401 408 szt.
  • 2018: 3 591 549 szt.
  • 2019: 6 619 718 szt.

sprzedaz wiedzmina 3 na swiecie
Globalna sprzedaż Wiedźmina 3 na przestrzeni lat – w podziale na platformy, państwa i kanał dystrybucji. | Źródło: CD Projekt

Świetne wyniki podsumowali Adam Kiciński, Prezes Zarządu Grupy Kapitałowej CD Projekt oraz Piotr Nielubowicz, Wiceprezes Zarządu CD Projekt.

„Zarówno od strony poziomu sprzedaży jak i wyniku netto Grupy czwarty kwartał 2019 roku był najlepszą końcówką roku w naszej historii. Bardzo dobra sprzedaż Wiedźmina i premiery na nowych dla nas platformach przyczyniły się do poprawy naszych wyników i rentowności netto Grupy, która w ubiegłym roku wzrosła do 34%”, mówił Nielubowicz.

„Poza intensywną pracą nad produkcją Cyberpunka, duży nacisk położyliśmy w ubiegłym roku na globalną kampanię promocyjną. Po ogłoszeniu daty premiery gry oraz udziału Keanu Reveesa, który wcieli się w jedną z głównych postaci, spotykaliśmy się z fanami gier na całym świecie, biorąc udział w ponad 20 wydarzeniach branżowych na czterech kontynentach. Zainteresowanie Cyberpunkiem jest ogromne, co potwierdza 200 nagród, które ma już na swoim koncie oraz świetna oglądalność trailera gry, który od czerwca obejrzano ponad 50 milionów razy”, komentował Kiciński.

Źródło: CD Projekt

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.