Sony prawdopodobnie coraz bliżej zapowiedzi własnego odpowiednika Game Passa

Piotr MalinowskiSkomentuj
Sony prawdopodobnie coraz bliżej zapowiedzi własnego odpowiednika Game Passa
{reklama-artykul}
Sony rozpoczęło proces wycofywania kart PS Now ze sklepów znajdujących się na terenie Wielkiej Brytanii. Jest to dosyć wymowna decyzja, która sugeruje plany zapowiedzi własnego odpowiednika usługi Game Pass przez japoński koncern. Oficjalnych ogłoszeń na razie jednak jeszcze brak.

PS Plus Spartacus zostanie zapowiedziany już wkrótce?

Nie tak dawno internet obiegły plotki odnośnie rozwoju usług Sony. Padła wtedy kodowa nazwa PS Plus Spartacus – subskrypcji skonstruowanej na wzór niezwykle popularnego Game Passa od Microsoftu. Potem byliśmy świadkami doniesień wprost od redakcji Bloomberg i uznanego leakera, Jasona Schreiera.

Wtedy poważniej zaczęto dyskutować o ewentualnym końcu usługi PS Now (niedostępnej w naszym kraju). Oczywiście Sony nie potwierdziło w jakikolwiek sposób ten plotek. Teraz jednak mamy do czynienia z dosyć niecodzienną sytuacją, którą można praktycznie uznać za przyznanie racji powyżej wspomnianym doniesieniom.

ps plus spartacus 2Źródło: Sony

Brytyjska sieć sklepów GAME otrzymała od kierownictwa polecenie o aktualizacji systemów i całkowitym wycofaniu PS Now z oferty. Tyczy się to oczywiście specjalnych kart umożliwiających zakup abonamentu. Ostatecznym terminem realizacji tych wytycznych jest 21 stycznia. Wielce prawdopodobne jest więc, że Sony zbiera się do ogłoszenia projektu Spartacus.

Oczywiście nie jest to nic pewnego, więc do wszystkich plotek należy podchodzić z odpowiednim dystansem. Wiele osób jednak sądzi, że japoński koncern po prostu musi zaprezentować swoją odpowiedź na Game Passa jeśli chce na dłuższą metę konkurować z Xboxem. Analitycy twierdzą jednak, że Spartacus będzie oferował nieco inne funkcjonalności, a gracze raczej nie doczekają się nowych gier dostępnych już w dniu premiery.

Czas pokaże jakie karty skrywa Sony.

Źródło: Venture Beat / Foto. Sony

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.