Sprzętowe wspomaganie Transform & Lightning pojawiło się w karcie GeForce 256 i bardzo szybko stało się standardem. Wkrótce niemal wszystkie nowe gry wymagały karty z T&L. Patrząc dzisiaj na Ray Tracing możemy mieć uczucie deja vu. Na początku gry obsługujące nowe efekty można było policzyć na palcach jednej ręki i trudno było RT traktować jako coś więcej niż ciekawostkę. Ale z T&L było dokładnie tak samo. Dziś jest już tak starym standardem, że mało kto pamięta, że istnieje.
W rok po premierze kart z serii RTX 20×0, gier korzystających z ray tracingu zaczyna przybywać. Na właśnie zakończonych targach Gamescom Nvidia pochwaliła się imponującą listą. Warto zauważyć, że jest wśród nich kultowy już Minecraft.
Lista gier wykorzystujących RT ogłoszona przez Nvidię na Gamescom 2019:
• Minecraft
• Wolfenstein: Youngblood
• Control
• Metro Exodus DLC – The Two Colonels
• Call of Duty: Modern Warfare
• Watch Dogs: Legion
• Dying Light 2
• Vampire: The Masquerade
• Synced: Off-Planet
Jak będzie wyglądać grafika wzbogacona w efekty ray tracingu w poszczególnych grach można zobaczyć na poniższych filmach oraz interaktywnych zrzutach ekranu:
Call of Duty: Modern Warfare
Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2
Ray Tracing działa na kartach Nvidia z serii RTX, a także najnowszej serii RTX Super – inne konstrukcje nie radzą sobie z obliczeniami. Można zarzucać, że karty wspierające RT są drogie. W każdej kategorii można jednak znaleźć tańszych i droższych producentów. Do jednej z lepiej wycenionych należą choćby karty graficzne firmy Palit, reprezentujące bardzo dobry stosunek jakości do ceny. W wypadku modelu RTX 2060 Super są o 600 złotych tańsze niż najdroższe modele w tej kategorii i ok 200 złotych tańsze niż typowe.
Źródło: inf. prasowa