Quake II właśnie wzbogacił się o obsługę… ray tracingu

acyganekSkomentuj
Quake II właśnie wzbogacił się o obsługę… ray tracingu
Ray tracing to bez wątpienia jedno z najgłośniejszych haseł, jeśli chodzi o działkę kart graficznych w ostatnich miesiącach. Technologia mająca na celu zaawansowaną symulację świateł i cieni w grach na razie jest stosowana bardzo rzadko, głównie ze względu na duże obciążenie komputera oraz konieczność posiadania drogich kart graficznych z rodziny GeForce RTX (a także bardzo wydajnego peceta). No, chyba że do akcji wkraczają domorośli programiści.

W portalu GitHub pojawiła się bowiem zmodyfikowana wersja kultowej strzelaniny Quake II, która wprowadza do tego zasłużonego tytułu obsługę ray tracingu. Tak tak, tytuł z 1997 roku wzbogacił się właśnie o obsługę zaawansowanej symulacji świateł i cieni. 

Projekt o nazwie „Q2VKPT” implementuje tę technologię – wedle zapewnień twórców – w jeszcze szerszym zakresie, bowiem mamy tutaj do czynienia z przeliczaniem w czasie rzeczywistym praktycznie wszystkich elementów związanych z emisją światła. Zupełnie inna sytuacja jest we współczesnych hitach zaawansowanych pod względem graficznym, bowiem wykorzystuje się ją tylko w części ze względu na wspomniane już obciążenie podzespołów.

Trzeba przyznać, że gra dzięki zastosowaniu tego rozwiązania wygląda zdecydowanie lepiej i nadaje temu nieco przykurzonemu klasykowi nowe oblicze. Co najważniejsze, każdy z Was może sprawdzić ten tytuł u siebie – wystarczy pobrać go ze strony GitHub i odpalić na własnym komputerze.

źrodło: GitHub

Udostępnij

acyganek