PUBG został zablokowany w Chinach, więc… stworzono jego patriotyczny odpowiednik

Piotr MalinowskiSkomentuj
PUBG został zablokowany w Chinach, więc… stworzono jego patriotyczny odpowiednik
 
PlayerUnknown’s Battlegrounds to jedna z najpopularniejszych produkcji battle royale dostępna na rynku. Niestety w kilku krajach na świecie gra ta nie ma zbyt łatwego życia – została ona zablokowana już chociażby w Indiach, Nepalu, Iraku czy właśnie Chinach. Głównym powodem podawanym przez rządy państwowe jest fakt, że wirtualna zabawa prowadzi do silnego uzależnienia – szczególnie chodzi tutaj o mobilną rozgrywkę.

W Państwie Środka wydawcą PUBG Mobile jest Tencent, który był zmuszony porzucić ten tytuł po nie uzyskaniu licencji od tamtejszych władz na pobieranie przychodów z gry. Firma nie mogła sobie jednak pozwolić na tego typu cios finansowy i wymyśliła dosyć sprytny sposób na obejście chińskiej cenzury.

Spółka postanowiła zamienić PUBG Mobile bardzo podobną produkcją o nazwie „Heping Jingying” lub „Elite Force for Peace”. Została ona zatwierdzona przez Komunistyczną Partię Chin i Tencent może czerpać z niej zyski. Gra posiada patriotyczny wydźwięk i jest „hołdem dla Sił Powietrznych Armii Ludowej Wyzwolenia” oraz zawiera wątki antyterrorystyczne.

Zapewne tytuł nie przyciągnie takiej rzeszy użytkowników co PUBG (70 milionów graczy w Chinach oraz przychód na poziomie 1,18 miliarda dolarów), lecz jest to jakiś sposób na radzenie sobie z komunistycznym rządem. Polityka Państwa Środka od dłuższego czasu niestety nie jest przychylnie nastawiona do gier wideo – władze uważają je za brutalne i uzależniające. Państwowy dziennik People’s Daily nazywa tego typu rozrywkę „trudzizną, która rozprzestrzenia negatywną energię”.

Źródło: The Verge

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.