Wygląda na to, że Super Duper Graphics Pack był dla deweloperów Minecrafta zbyt dużym wyzwaniem. Firma nie była zadowolona z tego, jak ten działał na poszczególnych platformach i nie potrafiła poradzić sobie ze spadkami wydajności na niektórych z nich.
„Super Duper była ambitną inicjatywą, która dawała Minecraftowi nowy wygląd, ale niestety ta okazała się zbyt wymagająca od strony technicznej, aby zgodnie z planem ją wprowadzić.”, twierdzi należący do Microsoftu Mojang.
Musimy przyznać, że mamy pewien problem z akceptacją tłumaczenia Mojanga. W końcu, firma pracowała nad usprawnieniem graficznym Minecrafta od ponad dwóch lat oraz miała do dyspozycji i pieniądze i cały zespół programistów. I mimo to nie udało jej się tego usprawnienia dokonać? Tymczasem moderzy pracujący w pojedynkę ciągle dodają do gry nowe tekstury, tak zwane shadery oraz efekty graficzne.
Super Duper Graphics Pack miał wprowadzić do Minecrafta na Xboxie One X rozdzielczość 4K, a wersje na wszystkich platformach wzbogacić w bardziej realistyczną wodę, oświetlenie oraz efekty atmosferyczne. Niestety, musimy się bez tego wszystkiego obejść, nadal sięgając po nieoficjalne mody.
Z czasem Minecraft może otrzymać zaktualizowaną oprawę graficzną i nowe efekty, ale nikt nie wie kiedy i czy w ogóle to nastąpi. Mojang obecnie „szuka innych sposobów” na graficzne usprawnienie gry, a już wkrótce zamierza podzielić się informacjami na temat optymalizacji gry na wielu platformach.
Źródło: Minecraft