Heroes of Might and Magic III z nowym zamkiem. Oto Factory

Maksym SłomskiSkomentuj
Heroes of Might and Magic III z nowym zamkiem. Oto Factory

Niewiele jest gier tak wyjątkowych jak Heroes of Might and Magic III. Pomimo upływu aż 24 lat od jej premiery, w Heroes 3 wciąż zagrywają się miliony osób na całym świecie. Nic w tym dziwnego, skoro ten szalenie grywalny tytuł nadal otrzymuje nową zawartość dzięki utalentowanej scenie modderskiej. W popularnych „hirołsach” po wieli latach od zapowiedzi pojawił się właśnie zupełnie nowy zamek. To Factory, czyli Fabryka.

Nowy zamek w Heroes of Might and Magic III

Załoga odpowiedzialna za stworzenie popularnego moda o nazwie Horn of The Abyss przygotowała nie lada prezent dla fanów gry HoMM 3. Mowa o zamku Factory, który udostępniono wraz z najnowszą aktualizacją HoTa 1.7.0. Factory można śmiało określić duchowym spadkobiercą zamku The Forge, który miał trafić do gry, ale finalnie został porzucony przez twórców Heroes of Might and Magic III.

Factory, czyli Fabryka, to zamek o steampunkowym charakterze. Pierwsze wzmianki o nim pojawiły się jeszcze w… 2008 roku! Od 2019 roku prace ruszyły dopiero pełną parą. W zamku frakcji zamieszkującej Pustkowia (Wasteland) trenować można następujące jednostki:

  • Niziołki (Halfing)
  • Mechanicy (Mechanic)
  • Pancerniki (Armadill)
  • Automatony
  • Czerw pustyni (Sandworm)
  • Rewolwerowiec (Gunslinger)
  • Couatl
  • Dreadnought

W zamku gracze spotkają też dwa typy bohaterów: Najemników (wojowników) oraz Wynalazców (Magów).

Wraz z aktualizacją Horn of the Abyss zmieniono nieco balans rozgrywki i ulepszono system poszukiwania zaklęć w gildiach magów. Fanom serii do gustu przypadnie z pewnością nowy edytor map.

Horn of the Abyss 1.7.0
Źródło: mat. własny – zrzut ekranu z YouTube

Dziennik zmian w HoTa 1.7.0:

  • zupełnie nowe miasto Factory, wraz z nowymi bohaterami, jednostkami (całą ósemką) oraz siedliskami;
  • nowa kampania Forged in Fire opisująca losy Henrietty – kampania liczy sobie osiem mapek i jest określana jako trudna;
  • dodano edytor kampanii pełne wsparcie dla customowych kampanii;
  • od teraz można żeglować nie tylko po błękicie mórz, ale i po błękicie nieba – dodano Airship pozwalający bohaterom na latanie. Oraz odpowiednik stoczni, gdzie można taki statek kupić (ogólnie niedostępne w szablonach losowych);
  • nerfy: stajnia daje teraz 300 ruchu, przywołanie żywiołaków ognia i ziemi ma zmniejszoną skuteczność, specjalizacja Luny daje tylko 25% bonusu;
  • siedem nowych scenariuszy;
  • zmiany w losowych obiektach;
  • wyczekiwane przez PvPerów zmiany – bohaterowie mają ruch przeliczany przy pojawieniu się w tawernie (koniec hirków z ruchem 2000) oraz zagwarantowanie pojawienia się portalu miejskiego oraz wrót wymiarów w przelosowaniach gildii od pierwszego do czwartego;
  • nowy przycisk na mapie przygody – pozwala na ponowne odwiedzenie obiektu albo wyjście ze statku powietrznego;
  • mnóstwo poprawek bugów – z HotA i SoDa.
Horn of the Abyss 1.7.0
Źródło: mat. własny – zrzut ekranu z YouTube

Pełen dziennik zmian znajdziecie na oficjalnej stronie projektu. Oczywiście zachęcamy do zagrania w Heroes of Might and Magic III – to nadal wspaniała gra!

Źródło: hota.acidcave.net

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.