GTA 6 przyniesie przełom grafiki i fizyki, jakiego nie znał świat gier

Maksym SłomskiSkomentuj
GTA 6 przyniesie przełom grafiki i fizyki, jakiego nie znał świat gier

Jeśli wierzyć dotychczasowym informacjom, data premiery GTA 6 została ustalona. Odpowiadające za superprodukcję Rockstar Games trolluje graczy, ale z pewnością szykuje się już do wielkiejgo debiutu najbardziej wyczekiwanej gry ostatnich lat. Właśnie dowiedzieliśmy się, że Grand Theft Auto VI ma przynieść gigantyczny skok technologiczny w zakresie grafiki i fizyki. Skok, jakiego branża gier jeszcze nie widziała.

Grand Theft Auto VI ma być rewolucją

Grand Theft Auto V w dniu swojej premiery w 2013 roku prezentowało się jak gra z przyszłości. Gigantyczny świat gry, przepiękna oprawa graficzna, ulepszona w wydaniu na pecety, złożona fabuła i świetnie zaprojektowane mechniki robią wrażenie nawet dziś, w dekadę od rynkowego debiutu. Wygląda na to, że Grand Theft Auto VI pójdzie tą samą drogą i wywoła efekt wow wśród graczy.

Osoby liczące na to, że Cyberpunk 2077 będzie next-genowym doświadczeniem srogo się zawiedli. Polskie dzieło okazało się niedopracowane, zbugowane, a jego świat był znacznie płytszy i „głupszy” niż ten z GTA 5. Dziś w trzy lata po premierze oprawę graficzną udało się poprawić głównie za sprawą technologii NVIDIA i path tracingu, czyli najbardziej zaawansowanej formy ray tracingu. GTA 6 może zaoferować to samo i znacznie więcej.

Raport na temat Grand Theft Auto VI przygotował francuski rockstarmag. Twierdzi w nim, że przeskok pomiędzy Red Dead Redemption 2 i GTA 6 ma być znacznie większy niż pomiędzy GTA 5 i Red Dead Redemption 2. Jeśli zapomnieliście już jak wyglądał RDR2, to przypominam.

Grafika i fizyka na zupełnie nowym poziomie

Piękno Grand Theft Auto VI ma wynikać z ulepszeń, jakich udało się Rockstar Games dokonać w zakresie autorskiego silnika graficznego RAGE. O ile GTA 5 korzystało z RAGE 7, a RDR 2 z RAGE 8, to nowe GTA 6 sięgnie po RAGE 9. Nowy silnik ma usprawnić:

  • fizykę gry – wodę generowaną w czasie rzeczywistym, realistyczne uszkodzenia pojazdów
  • cykl dnia i nocy – z naprawdę płynnymi przejściami pomiędzy porami dnia
  • rendering – zyskają na nim tekstury, światła, chmury wolumetryczne
  • sztuczną inteligencję – działania policji i interakcje z NPC

Nikt chyba nie ma wątpliwości co do tego, że Grand Theft Auto VI będzie miało stanowić pewien benchmark w branży.

Oczywiście wszystko to to na tym etapie „domysły”. *Domyślać* się można jednak, że Rockstar odpowiednio zadba o swój flagowy tytuł i dopracuje go w należyty sposób. Będzie chciał zarabiać na nim zapewne przez kolejną dekadę, podobnie jak na GTA V i GTA Online, więc…

Źródło: rockstarmag.fr

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.