Genialny pokaz silnika Unity. Nie tylko CryEngine i Unreal mają wielkie możliwości

Jan DomańskiSkomentuj
Genialny pokaz silnika Unity. Nie tylko CryEngine i Unreal mają wielkie możliwości

{reklama-artykul}W ogólnej opinii utarło się stwierdzenie, że najlepsze wrażenia graficzne mogą zapewnić takie silniki jak np. CryEngine czy Unreal. Oczywiście powstają też na nich gry i projekty z kreskówkową oprawą albo niezbyt realistyczną. Jednak możliwości, jakie dają te technologie, są bardzo duże i wprawni specjaliści mogą je z powodzeniem wykorzystać przy odpowiednim projekcie. Silnik Unity jest nie aż tak mocno kojarzony z ambitnymi technologicznie tytułami, ale to tylko pozory. Koncern chce nadążać za konkurencją, więc poszerza swoje portfolio.

Unity Technologies kupiło firmę, której technologię widzieliśmy chociażby w serialu Gra o Tron

Firma Unity Technologies przejmuje właśnie kanadyjskie Ziva Dynamics, aby wprowadzić technologię wyjątkowo realistycznego odwzorowania postaci ludzkich (efekty można było wcześniej zobaczyć np. w grze Hellblade 2, filmie Venom i serialu Gra o Tron). Wykorzystywane jest do tego uczenie maszynowe i biomechanika. Pierwsze demo technologiczne stoi na naprawdę wysokim poziomie i widać w nim, że Unity wcale tak nie odstaje od innych topowych rozwiązań.

Silnik powstał w 2005 roku i od tego czasu jest używany przez większe studia nakierowane na gry AAA jak i niezależnych małych twórców. Pozwala na pracę z grami 3D, 2D, ale też filmami i symulacjami. Jedynymi z ostatnich tytułów, które korzystają z Unity, są chociażby Valheim, Phasmophobia, Rust, Pokemon Brilliant Diamond czy Pokemon Shining Pearl.

Genialny pokaz silnika Unity. Nie tylko CryEngine i Unreal mają wielkie możliwości

Technologia Ziva może być używana także do symulacji wyglądu zwierząt / Foto: Unity

Technologia Ziva zapewne w najbliższym czasie zostanie włączona do narzędzi Unity

W takim razie wydaje się, że narzędzia Ziva powinny być zaimplementowane do Unity w niedalekiej przyszłości. Co ważne, możliwości technologii nie kończą się na realistycznych wizerunkach ludzi. Równie dobrze można ją zaprzęgnąć do tworzenia dobrze wyglądającej odzieży, zwierząt czy różnych materiałów wymagających złożonej symulacji. I to przy założeniu realistycznej lub stylizowanej oprawy wizualnej.

Zobacz również: Nietypowa strategia postapo Oil Rush za darmo na Steam z okazji jubileuszu

Źródło i foto: Unity / gamerant

Udostępnij

Jan DomańskiDziennikarz publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Skupia się głównie na tematyce związanej ze sprzętem komputerowym i grami wideo.