EA obniżyło poziom trudności Battlefielda V, by pomóc nowym graczom

acyganekSkomentuj
EA obniżyło poziom trudności Battlefielda V, by pomóc nowym graczom
{reklama-artykul}
Battlefield V to bez wątpienia jedna z najgorętszych growych premier ostatnich miesięcy – nowa produkcja studia DICE sprzedaje się jednak poniżej oczekiwań zarówno Electronic Arts, jak i samych twórców, wobec czego nie dziwi fakt, że deweloperzy i wydawca starają się na różne sposoby zachęcić nowych graczy do wypróbowania tego tytułu. Niestety, robią to w mało przemyślany sposób.

Okazało się bowiem, że programiści po kryjomu zmienili współczynnik TTK, który określa, jak bardzo musimy się postarać, by zlikwidować przeciwnika. Wpływ na to mają oczywiście takie elementy jak posiadana broń czy też odległość od celu, który chcemy zestrzelić. Oczywiście ten wskaźnik został odpowiednio obniżony, więc rozgrywka stała się nieco łatwiejsza – możemy bowiem szybciej zestrzelić przeciwnika, który znajduje się dalej od nas, na dodatek przy wykorzystaniu słabszego typu broni.

Czym EA motywuje tę decyzję? Na podstawie gromadzonych statystyk uznano, że nowi gracze bardzo szybko giną na polu walki, co odrzuca ich od zabawy i tym samym zmniejsza się ilość osób aktywnych na serwerach. To spotkało się z olbrzymim sprzeciwem ze strony bardzo doświadczonych miłośników sieciowych potyczek w Battlefield V – opór był na tyle duży, że EA postanowiło częściowo wycofać się ze starych zasad. 

bf-p
Dlaczego częściowo? Electronic Arts zostawiło bowiem część rozgrywek ze zmienionym współczynnikiem TTK, natomiast pozostałe potyczki będą korzystały z wcześniejszego, nieco wyższego wskaźnika. Oczywiście takie rozwiązanie delikatnie udobruchało wzburzoną społeczność gry, ale bez wątpienia był to mocno chybiony ruch, który raczej nie zaskarbi sympatii wśród konserwatywnych i wiernych miłośników Battlefielda.

Trzeba przyznać, że EA chwyta się różnorodnych sposobów na to, by powiększyć grono nabywców Battlefielda V – całkiem niedawno informowaliśmy Was o tym, że kilka tygodni po premierze gra potaniała już o połowę. To najwyraźniej nie wystarczyło, czego efektem są wspomniane zmiany współczynnika TTK. Strach myśleć, co jeszcze wykombinują deweloperzy, by sprawić, że Battlefield V stanie się jeszcze bardziej przystępny dla nowych graczy.

źródło: reddit

Udostępnij

acyganek