Vishing to metoda na wyłudzanie danych za pośrednictwem rozmowy telefonicznej. Oszuści dzwonią do ofiar podając się za pracowników banków. W ten sposób próbują wyłudzić dane – na przykład umożliwiające dostęp do bankowości elektronicznej. Łupem przestępców najczęściej padają dane do logowania oraz kody SMS umożliwiające potwierdzanie przelewów i korzystanie z konta internetowego po aktywowaniu weryfikacji dwuskładnikowej.
Przedstawiciele Getin banku uczulają na to, by uważnie czytać wszystkie wiadomości SMS. Każdy SMS wysłany przez bank z prośbą o podanie hasła autoryzacyjnego zawiera dane dotyczące zleconej wcześniej dyspozycji. Bacznie zwracajcie uwagę na to, czy jest to dyspozycja, którą zleciliście wcześniej. Pracownicy banku nigdy nie będą pytali Was telefonicznie o hasła dostępowe do konta – nie podawajcie ich nikomu.
Bank zachęca konsumentów do autoryzowania przelewów i innych operacji na koncie za pomocą aplikacji mobilnej. Ten sposób jest wygodny, szybki i bezpieczny.
Przypominamy, że w związku z nowymi przepisami w ramach dyrektywy PSD2, każdy bank po 14 września bieżącego roku będzie wymagał autentykacji dwuskładnikowej na etapie logowania do konta internetowego. Forma weryfikacji zależy od banku oraz użytkownika – logowanie będzie można potwierdzać poprzez SMS, kod lub właśnie z poziomu aplikacji.
Weryfikacja wieloskładnikowa to technologia, z której każdy z Was powinien korzystać dla własnego bezpieczeństwa – gorąco polecamy „reklamować” ją także w gronie najbliższych. Firma Microsoft informuje, że ten rodzaj zabezpieczeń pozwala odeprzeć aż 99,9% zautomatyzowanych ataków na konta. Każdego dnia mają miejsce miliardy prób nieautoryzowanych logowań do różnego rodzaju usług na całym świecie, głównie za pomocą wykradzionych danych – warto mieć to na uwadze.
Źródło: Getin Bank