W obawie przed atakami wyłączono serwery całej serii gier Dark Souls na PC
Jeden z użytkowników odkrył podatność w kodzie modułu sieciowego Dark Souls 3. Kontaktował się w tej sprawie z twórcami jak i nagłośnił problem w serwisach Twitter oraz Reddit. FromSoftware i wydawca Bandai Namco Entertainment badają już sprawę. W celu przeciwdziałania ewentualnym atakom, tymczasowo wyłączyli serwery PvP dla Dark Souls: Remastered, Dark Souls: Prepare To Die Edition, Dark Souls 2 i Dark Souls 3. Tak naprawdę odcięli komputerowych graczy od sieciowych komponentów w całej serii Dark Souls. Jednak jak podkreślają twórcy, sprawa nie wpływa na wersje konsolowe. Na Xboxach i PlayStation elementy sieciowe dalej działają, a serwery pracują bez zmian.
Luka umożliwia zdalne wykonanie kodu na maszynach graczy. A to już prosta droga do zainfekowania komputerów szeroką gamą złośliwego oprogramowania i przejęcia nad nią pełnej kontroli czy wykradzenia danych, zaszyfrowania informacji itp. Co ciekawe społeczność moderów już wcześniej przed reakcją firm znalazła rozwiązanie sytuacji. Modyfikacja Blue Sentinel, która przeciwdziałała podobnym, choć mniej poważnym lukom w przeszłości, został właśnie zaktualizowana, aby rozwiązać aktualny problem.
Luka w Dark Souls może wpłynąć na oczekiwany Elden Ring
Spekuluje się też, że luka może dotyczyć nawet jeszcze niewydanego Elden Ring, czyli kolejnej gry autorstwa FromSotware, która ma trafić na rynek w przyszłym miesiącu. Mogłoby to być prawdą, jeżeli komponenty sieciowe Elden Ring bazowałyby na podobnym kodzie jak poprzednie dokonania studia. Jeśli tak, wyeliminowanie podatności mogłoby wpłynąć na termin premiery produkcji, który jak na razie zapowiadany jest na 25 lutego 2022 roku.
Zobacz również: Tencent skanuje twarze chińskich dzieci grających na PC. Podobno dla ich dobra
Źródło: pcgamer / Foto tytułowe: własne – Bandai Namco