Potężny wyciek danych z popularnej platformy z ankietami online

Mateusz PonikowskiSkomentuj
Potężny wyciek danych z popularnej platformy z ankietami online

Wyciekły dane ponad 4 milionów użytkowników. Naruszenie danych dotyczy popularnej witryny z płatnymi ankietami dla uczestników, którzy otrzymują wynagrodzenie w postaci wymienialnych na gotówkę punktów.

Ujawnione dane (w tym imiona i nazwiska, daty urodzin, adres e-mail, itd.) obejmują dane osobowe powiązane z 4,4 mln użytkowników.

Wyciek danych z SurveyLama

Naruszenie danych SurveyLama zauważył jeszcze w lutym tego roku Troy Hunt, twórca popularnej usługi ostrzegania o naruszeniach danych Have I Been Pwned (HIPB).

SurveyLama to platforma internetowa specjalizująca się w płatnych ankietach dla uczestników, którzy otrzymują wynagrodzenie w postaci wymienialnych na gotówkę punktów LamaPoints.

Ujawnione dane obejmują dane osobowe powiązane z 4 426 879 kontami użytkowników, takie jak:

  • Adresy e-mail i numery telefonów.
  • Imiona i nazwiska oraz data urodzenia.
  • Adresy IP i adresy fizyczne.
  • Hashowane hasła.

Twoje dane są na liście? Co zrobić? Oto, co radzą eksperci.

„Jeśli korzystasz z konta SurveyLama, w pierwszej kolejności powinieneś zmienić swoje hasło. Nawet jeśli ujawnione hasła są zaszyfrowane, nie oznacza to, że cyberprzestępcy nie mogą ich złamać, aby uzyskać dostęp do Twojego konta i ukraść bardziej poufne informacje. Skonfiguruj nowe i unikalne hasło do swojego konta SurveyLama i nie zapomnij sprawdzić innych kont, które mogą mieć te same dane logowania” – komentuje Arkadiusz Kraszewski z firmy Marken Systemy Antywirusowe, polskiego dystrybutora oprogramowania Bitdefender.

Jak czytamy w raporcie BleepingComputer, Hunt skontaktował się również z SurveyLamą w sprawie legalności danych. Ekspert do spraw cyberbezpieczeństwa potwierdził, że „już powiadomili użytkowników, których dotyczy ten problem pocztą elektroniczną”.

Źródło: Bitdefender

Udostępnij

Mateusz PonikowskiWspółzałożyciel serwisu instalki.pl od ponad 18 lat aktywny w branży mediów technologicznych.