Klienci banku Millennium otrzymują niepokojące SMS-y

Maksym SłomskiSkomentuj
Klienci banku Millennium otrzymują niepokojące SMS-y
Eksperci do spraw bezpieczeństwa zachęcają do regularnego sprawdzania operacji wykonywanych za pomocą swoich kart płatniczych. Nie robią tego bez powodu – taka praktyka umożliwia szybkie zablokowanie karty w sytuacji, kiedy jej dane mogły wpaść w niepowołane ręce. W tym kontekście uwagę powinno zwrócić ostrzeżenie, wystosowane na Facebooku przez serwis Niebezpiecznik.pl do wszystkich klientów banku Millennium.

Problem klientów banku Millennium

Czytelnicy serwisu Niebezpiecznik.pl donoszą o wielokrotnych próbach obciążeń kart płatniczych, wydawanych przez bank Millennium. Chodzi o transakcje na kwotę 100 złotych, wykonywane w sklepach Media Expert. Okazuje się, że osoby otrzymujące SMS-y z informacją o próbie wykonania płatności kartą robiły wcześniej zakupy we wzmiankowanej sieci sklepów.

Jeśli jesteście klientami banku Millennium, na wszelki wypadek sprawdźcie pilnie wyciągi z kart płatniczych na swoim koncie internetowym lub skontaktujcie się z infolinią banku. Oczywiście prób dokonania transakcji nie będzie tam widać, ale wyciągi ujawnią ewentualne niepożądane płatności. Monitorujcie stan konta na bieżąco – przestępcy bardzo często dokonują transakcji na niewielkie kwoty, które mogą ujść uwadze poszkodowanych.

Bank Millennium obsługuje na szczęście technologię 3D Secure i każda transakcja kartą w Internecie musi być dodatkowo zatwierdzona hasłem.

Przedstawiciele banku do tej pory nie odnieśli się do sprawy w mediach społecznościowych.

Źródło: Niebezpiecznik.pl

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.