Bank Smart wprowadza logowanie za pomocą głosu

m.matuszewskiSkomentuj
Bank Smart wprowadza logowanie za pomocą głosu
Póki co ta usługa jest dostępna wyłącznie dla aplikacji mobilnych banku ale możliwe, że z czasem zostanie też wprowadzona w innych działaniach wymagających autoryzacji. By ją aktywować nie musimy ruszać się z domu. Wystarczy odpalić program i trzykrotnie wymówić krótkie hasło – „Zaloguj mnie do Banku Smart”. Wtedy usługa zostanie włączona i od teraz wystarczy jednokrotne wypowiedzenie wspomnianego zdania by się zalogować.

Portal Money.pl rozmawiał z przedstawicielką Banku Smart, Małgorzatą Halabą, która powiedziała więcej na temat omawianej nowości. „Na razie głos służy jedynie przy logowaniu do bankowości mobilnej. Nie jest on wykorzystywany do autoryzacji przelewu. To musimy zrobić jeszcze ręcznie” wyjaśniła.

Czy jednak nie istnieje niebezpieczeństwo, że ktoś nas zwyczajnie nagra i spróbuje zalogować się na nasze konto? „Nawet nagranie nas nie spowoduje, że ktoś będzie mógł wejść na nasze konto. System wykryje, że to oszustwo” tłumaczy Halaba. Bank nagrywa wszystkie nasze logowania i każdorazowo porównuje je z kolejną próbą, by sprawdzić czy ktoś nie próbuje tym samym sposobem mówienia i intonacji zalogować się ponownie. Na brzmienie naszego głosu wpływają rozmaite czynniki jak np. kształt i grubość strun głosowych oraz narządów mowy takich jak usta, gardło czy nos. Dlatego szansa, że wszystkie te elementy będą identyczne u dwóch różnych osób jest bardzo niska.

Wygląda na to, że Bank Smart stara się być prekursorem nowoczesnych rozwiązań w bankowości. Prócz możliwości logowania głosem (którą udostępnił jako pierwszy bank w Polsce i prawdopodobnie jedyny w Europie), wprowadził także głosowe nawigowanie po aplikacji mobilnej. Wystarczy wymówić pojedyncze słowa jak np. przelew, telefon, 100 zł by transakcja została przygotowana.

Źródło: Money.pl

Udostępnij

m.matuszewski