Twórcy portalu podkreślają, że wertykalne reklamy stworzone zostały dla polepszenia wrażeń płynących z używania programu. Od teraz pionowe materiały nie będą wymagały od widza obracania ekranu aby obejrzeć lub pominąć dany spot. Nowa orientacja reklam to również optymalizacja powierzchni, na której zawarty może być konkretny przekaz reklamowy. Mogą one służyć również jako idealne uzupełnienie klipów w orientacji poziomej.
Z technicznego punktu widzenia tego typu rozwiązanie z pewnością nie należy do najgorszych, lecz większość osób korzystających z serwisu YouTube już na samą wzmiankę o reklamach (np. takich, których nie da się pominąć) wylewa z siebie srogi deszcz krytyki. To już bowiem kolejna z rzędu nowość na platformie dotycząca nielubianych przez użytkowników spotów wyświetlanych podczas filmu.
Miejmy nadzieję, że deweloperzy portalu za jakiś czas zaskoczą nas czymś ciekawym i niekoniecznie irytującym – tak, jak to było w przypadku wprowadzenia ciemnego motywu do aplikacji.
Źródło: Google