KUGOO S1 Plus – test niedrogiej hulajnogi o sporych możliwościach

Mateusz PonikowskiSkomentuj
KUGOO S1 Plus – test niedrogiej hulajnogi o sporych możliwościach
Pojazdy elektryczne na dobrze zagościły na ulicach i chodnikach polskich miast. Od 20 maja 2021 roku w Polsce obowiązują nowe przepisy, o których muszą pamiętać osoby przemieszczające się na hulajnogach elektrycznych. Pamiętajcie zatem, że tego typu urządzeniami nie można poruszać się po ulicach (z wyjątkiem miejsc, gdzie prędkość ograniczono do 30 km/h), do dyspozycji zostają ścieżki i drogi dla rowerów oraz chodniki. Więcej na temat nowych przepisów przeczytacie w naszym artykule: Nowe zasady korzystania z hulajnóg elektrycznych już od 20 maja. Sprawdź zmiany

Wiele osób zadaje sobie pytanie, jaką hulajnogę elektryczną wybrać, aby była bezpieczna i dawała frajdę z jazdy. Dużą popularnością cieszą się urządzenia marki Xiaomi, ale warto zwrócić uwagę też na innych chińskich producentów, jak KUGOO.

Do testów otrzymaliśmy bardzo dobrze wyceniony model KUGOO S1 Plus (następca Kugoo S1), który można kupić za nieco ponad 1200 zł.

Kugoo S1 Plus 11

Składana hulajnoga elektryczna KUGOO S1 Plus

Jeszcze niedawno na co dzień użytkowałem model KUGOO S1 Pro i muszę przyznać, że S1 Plus już przy pierwszym kontakcie robi zdecydowanie lepsze wrażenie. Mam tu na myśli stabilność całej konstrukcji i to, jak spasowano poszczególne elementy.

Kugoo S1 Plus 2

KUGOO S1 Plus otrzymujemy w jednym kawałku więc pierwsze uruchomienie jest dziecinnie proste. Cały proces ogranicza się do rozłożenia hulajnogi. Producent zastosował wygodny zawias, wystarczy rozłożyć urządzenie i przełożyć specjalną dźwignię znajdującą się po lewej stronie przy zawiasie.

Kugoo S1 Plus 7

Stabilność zawiasu nie budzi zastrzeżeń, jest sztywny i brak tu efektu „rozklekotania”. Na kierownicy, którą również można złożyć, umieszczono niewielki wyświetlacz. Jest też manetka gazu, ręczny hamulec, reflektor LED. Kierownicę przymocowano do ramy za pomocą 4 śrub, w moim egzemplarzu były one niedokręcone, warto zatem zwrócić uwagę na ten element przed rozpoczęciem pierwszej jazdy.

Kugoo S1 Plus 6

Ramię teleskopowe pozwala regulować wysokość kierownicy – to spore ułatwienie, szczególnie jeżeli chcemy, aby hulajnogą przemieszczały się dzieci.

Podest o wymiarach 55 x 16 cm pokryto gumą o jasnym kolorze, więc już po kilku użęciach widać ślady użytkowania.

Kugoo S1 Plus 13

Producent zastosował pełne, 8-calowe opony o strukturze plastra miodu. Nie da się ich przebić, ale są mniej komfortowe niż te wyposażone w dętkę.

Na tylnym kole zamontowano hamulec mechaniczny oraz światło LED, a na obu osiach znajdują się amortyzatory, których zdaniem jest tłumienie drgań. Warto też zauważyć, że z każdej strony podestu znajdują się dodatkowe światła stopu, które aktywują się w momencie hamowania.

Kugoo S1 Plus 14

Muszę przyznać, że jestem pozytywnie zaskoczony jakością wykonania, szczególnie po przygodach z S1 Pro. Elementy wykonane z aluminium czy plastiku nie burzą zastrzeżeń.

Hulajnoga jest stosunkowo lekka (12,5 kg), a jej wymiary po złożeniu wynoszą 94,5 x 18 x 33 cm. Oznacza to, że sprzęt zmieści się do bagażnika nawet w mniejszych autach.

Kugoo S1 Plus 3

Wydajność KUGOO S1 Plus

Aby rozpocząć jazdę, podobnie jak w hulajnogach innych marek, należy lekko odepchnąć się i napędzić koła. To zdecydowanie bezpieczniejsze rozwiązanie niż możliwość startu z miejsca, jaką oferuje model KUGOO S1 Pro.

Do dyspozycji otrzymujemy 3 tryby jazdy (do 20 km/h, do 25 km/h i do 30 km/h). Jak widać, sprzęt gotowy jest na obecnie obowiązujące przepisy i poruszając się w przestrzeni miejskiej powinniśmy wybrać tryb pierwszy. Zaimplementowany wyświetlacz umożliwia monitorowanie prędkości, przebytego dystansu, stanu baterii i czasu spędzonego na hulajnodze.

Kugoo S1 Plus 5

Pojemność baterii wynosi 7,5 Ah, a moc znamionowa silnika to 350 W. Przekłada się to na czas ładowania wynoszące 4-5 godzin i maksymalną prędkość do 30 km/h. Deklarowany zasięg? 25 kilometrów na jednym ładowaniu.

KUGOO S1 Plus przyspiesza całkiem dynamicznie i na prostej, asfaltowej drodze udało mi się wycisnąć z niej prędkość 27 km/h. To naprawdę dobry wynik zważywszy na wagę użytkownika wynoszącą ok. 90 kg.

Zasięg hulajnogi uwarunkowany jest wieloma czynnikami (ukształtowanie tereny, masa użytkownika, warunki atmosferyczne) więc trudno ją dokładnie określić. Podczas testów bez problemu udało mi się uzyskać 23 km, zatem deklarowane przez producenta 25 kilometrów jest osiągalne.

Nie mogę też narzekać na jakość hamulca elektrycznego – jego użycie jest wygodne, a manetka po lewej strony kierownicy pracuje jak trzeba.

Kugoo S1 Plus 8

KUGOO S1 Plus nie zawodzi

Jak już wspomniałem, przez wiele miesięcy użytkowałem model S1 Pro, który nadal sprawuje się poprawnie, ale widać, że nowsza wersja to znaczny postęp szczególnie jeżeli chodzi o jakość wykonania i stabilność konstrukcji.

Podoba mi się stonowana stylistyka i kolorystyka. Hulajnoga jest naprawdę mobilna, a składane rączki ułatwiają transport. Zasięg i prędkość zbliżone są do deklaracji producenta, więc ten element należy również ocenić pozytywnie.

Kugoo S1 Plus 12

KUGOO S1 Plus będzie dobrym wyborem dla osób szukających lekkiej hulajnogi do codziennych, miejskich zastosowań.

Testowany model możecie kupić w sklepie Geekbuying.pl, a z kodem rabatowym 3KZVKKST otrzymacie dodatkowe 44 zł zniżki.

Udostępnij

Mateusz PonikowskiWspółzałożyciel serwisu instalki.pl od ponad 18 lat aktywny w branży mediów technologicznych.