SKYHILL: Recenzja (PC)

R.PredkoSkomentuj
SKYHILL: Recenzja (PC)

Gameplay

Niniejsza gra to dzieło studia Mandragora wydane przez Daedalic Entertainment.

Witamy w SKYHILL

{reklama-artykul}W SKYHILL wcielamy się w postać biznesmena, który przybył do dużego miasta pod pretekstem interesów. Nieco poddenerwowany zbliżającym się spotkaniem z kontrahentami, wynajął on apartament na najwyższym piętrze hotelu, w nadziei na zasłużony odpoczynek po długiej podróży. Do zaplanowanego spotkania nigdy jednak nie doszło, bo na chwilę po zakwaterowaniu świat przestał istnieć.

Tak oto rozpoczyna się nasza przygoda, której zwieńczeniem będzie opuszczenie hotelu. Chcąc jednak tego dokonać, przyjdzie nam wędrować na sam dół budynku, odwiedzając przy tym kolejne piętra oraz eliminując napotkanych przeciwników.

1skyhill

Poradnik młodego „survivalowca”

Wrogowie nasi to zasadniczo hotelowy personel oraz goście, którzy na skutek wielkiej eksplozji przemienili się w groteskowe stwory z piekła rodem. Uśmiercanie tych kreatur nie dość, że stanowi gwarancję naszego bezpieczeństwa to na dodatek zapewnia punkty XP, które po osiągnięciu określonego pułapu, pozwalają awansować na kolejne poziomy doświadczenia.

Do przebycia mamy dokładnie 100 (słownie sto) pięter a na każdym z nich oprócz klatki schodowej, dostępne są po dwa pokoje, w których mogą (lecz nie muszą) skrywać się przeciwnicy. W pokojach często (lecz nie zawsze) znajdować będziemy również rozmaite fanty w postaci pożywienia, medykamentów, broni oraz innych przedziwnych przedmiotów.

2skyhill

Wszystko co znajdziemy będziemy mogli przerobić na coś innego. Korzystając z dostępnych receptur ulepszymy np. swoją broń, skonstruujemy inną lub też ugotujemy sobie pyszna strawę.

Niektóre przedmioty dane nam będzie tworzyć z marszu, niektóre zaś procesy produkcyjne wymagać będą specjalnego stanowiska (warsztatu, kuchni). Miejsca te ulokowane zostały w naszym apartamencie, znajdującym się jak pamiętamy na najwyższym piętrze hotelu SKYHILL.

3skyhill

Chcąc wrócić na górę możemy oczywiście wspinać się po schodach lecz aby było wygodniej zdecydowanie lepiej jest korzystać z windy. Każdorazowe przejście do innego pomieszczenia oraz na inne piętro powoduje zużycie jednej jednostki punktów pożywienia. Dzięki windzie zaoszczędzimy więc nie tylko czas, ale też prowiant.


Nasza baza czyli wspomniany apartament pozwala również zregenerować punkty życia. Do tego potrzebne jest jednak wygodne łózko oraz odpowiednio zabezpieczone drzwi. Chcąc zoptymalizować bezpieczeństwo oraz poszerzyć paletę obiektów możliwych do skonstruowania, będziemy musieli rozbudować stanowiska znajdujące się w apartamencie. Przykładowo rozbudowa kuchni na kolejne poziomy zapewnia dostęp do co raz bardziej zaawansowanych przepisów itd.

Od czasu do czasu znajdować będziemy też rozmaite wiadomości, to na strzępach kartek, to na nagraniach lub też w bezpańskich telefonach. Dzięki nim poznamy okoliczności tragedii, która zmieniła oblicze świata.

4skyhill

{reklama-artykul} Grając w SKYHILL należy liczyć się z faktem, że układ pokoi a raczej tego co w nich znajdziemy generowany jest losowo. Przy każdorazowym podejściu do zabawy czekają nas więc zupełnie inne niespodzianki w postaci zarówno przeciwników jak i wszelakich odnalezionych fantów.

Wszystkie informacje, nagrania oraz wiadomości zostają zapisane i przy następnej rozgrywce mamy do nich bezpośredni dostęp. Kolejne podejście do gry zapewnia więc poznanie nastepnych wątków oraz hotelowych historii.

5skyhill

Co więcej zależnie od naszych postępów w grze, uzyskujemy też dostęp do kilkunastu profitów (pasywne i aktywne), rzutujących w różnym stopniu na taktykę.

Podsumowanie

Powyższe rozwiązania sprawiają, że SKYHILL to gra, którą stworzono z myślą o wielokrotnym podejściu do rozgrywki. Zmontowanie wszystkich broni czy też odkrycie wszystkich pozostawionych notatek przy jednorazowym przejściu gry, jest tu rzeczą ewidentnie niemożliwą. Na dokładkę tytuł oferuje też kilka alternatywnych zakończeń.

Grafika jaka jest każdy widzi. SKYHILL to zdecydowanie gra typu indie, która w założeniach swych nigdy nie pretendowała by konkurować z wysokobudżetowymi tytułami. Modele postaci oraz całe otoczenie nadają grze komiksowego klimatu, podobnie zresztą jak przerywniki, stylizowane na komiksową opowieść.

6skyhill

Tym co można jednak zarzucić recenzowanej tu grze jest powtarzalność. Pomimo wielu powodów, dla których do SKYHILL powinno podejść się wielokrotnie, mamy tu do czynienia z dość sporą monotonią.

Ciągłe powtarzanie tych samych czynności ograniczających działania gracza do klikania myszką potrafią po pewnym czasie najzwyczajniej w świecie znudzić, odbierając tym samym chęć na kolejną wędrówkę poprzez co raz niższe piętra hotelu SKYHILL.

Mimo wszystko miłośnicy gier survivalowych nie będą zawiedzeni. Ogólna ocena to 6/10

Udostępnij

R.Predko