TA STRONA UŻYWA COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Od dnia 25.05.2018 r. na terenie Unii Europejskiej wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z regulaminem oraz polityką prywatności serwisu  [X]
Instalki.pl » Demonstracje » Mobile » Jak zyskać dostęp do pulpitu Windows z tabletu?
Czwartek, 19 Grudzień 2013 15:35, Wpisany przez Grzegorz Kubera

Pocket Cloud

Na przykładzie iPada pokazujemy, jak korzystać z narzędzi oferujących zdalny dostęp do komputera z Windows. Dzięki temu na tablecie można korzystać z aplikacji przeznaczonych dla Windows.


Na tabletach opartych na Androidzie czy iPadach nie da się uruchamiać lokalnie aplikacji z Windows, jednak można zyskać do nich dostęp zdalnie. Stosunkowo niedawno Microsoft udostępnił oficjalną aplikację Remote Desktop dla systemów Android i iOS, która wykorzystuje protokół RDP. Jest ona bezpłatna, ale jest pewien haczyk: współpracuje tylko z systemami Windows w wersji Professional albo Enterprise, czyli jest przeznaczona dla profesjonalistów i firm. Co jednak z użytkownikami, którzy korzystają z systemu w wersji Home?

Dla osób, które korzystają ze standardowego systemu Windows przewidziano inne aplikacje. My skorzystaliśmy z narzędzia PocketCloud, które występuje zarówno w wersji bezpłatnej, jak i płatnej. Na przykładzie PocketCloud pokażemy, jak na iPadzie skonfigurować tę aplikację i w jaki sposób jej używać. Jednocześnie dodajmy, że użytkownicy tabletów z Androidem mogą postępować w podobny sposób - konfiguracja nie powinna przebiegać inaczej, niż w przypadku iPada.

Poza PocketCloud polecimy także inne narzędzia oferujące zdalny dostęp do komputerów z Windows.

PocketCloud w praktyce - instalacja i pierwsze uruchomienie

PocketCloud to aplikacja, która przede wszystkim jest łatwa w obsłudze. Aby z niej korzystać, użytkownik tabletu nie musi uczyć się nowych gestów lub czytać grubych instrukcji. Cały proces sprowadza się do trzech kroków: instalujemy aplikację główną na komputerze, logujemy się do konta Google, a następnie instalujemy i uruchamiamy aplikację kliencką na tablecie, gdzie również logujemy się do konta Google. Poniżej wyjaśniamy, jak przeprowadzić cały proces krok po kroku.

Wejdź na tę podstronę Wyse.com i kliknij na niebieski przycisk "Download Mac or Windows Companion Software". Następnie pobierz odpowiednią wersję aplikacji - w naszym przypadku jest to wersja dla Windows, która nazywa się PocketCloud for Windows i waży 27 MB.

01
Następnie uruchom program, który pobrałeś, aby zainstalować PocketCloud. Po instalacji wybierz przycisk "Get Started", aby rozpocząć używanie aplikacji.

02
Teraz trzeba przejść przez krótki proces konfiguracji. Zacznij od wciśnięcia przycisku "Next" w zakładce Configure.

03
«« Początek « Poprzednia 1 2 3 4 Następna » Ostatnie »»
(Strona 1 z 4)