
Internet Explorer jest już naprawdę starą przeglądarką, z której raczej nie powinniśmy korzystać. Odradza to sam Microsoft, jednocześnie sugerując nam przesiadkę na przeglądarkę Edge. Przemawia za tym chociażby fakt, że przez lukę bezpieczeństwa w IE, hakerzy mogą w prosty sposób zyskać dostęp do naszych plików. Jednak usunięcie tej aplikacji w systemie Windows nie jest tak samo proste jak w przypadku innego oprogramowania. Zatem...
Jak usunąć Internet Explorer?
Jest na to kilka sposobów. Pierwszym będzie...
1. Otwórz menu Start i wpisz Aplikacje i funkcje. Otwórz tę zakładkę z ustawień systemowych.

2. Wybierz opcję Zarządzaj funkcjami opcjonalnymi

3. Znajdź Internet Explorer, powinien być gdzieś w górnej części listy. Następnie kliknij na nazwę i po rozwinięciu kliknij Odinstaluj.

4. Pozostało już tylko uruchomić ponownie komputer. Po restarcie Internet Explorer zniknie z naszego komputera.
Jednak ten sposób działa tylko w przypadku systemu Windows 10. Co jeśli korzystamy ze starszej wersji - 8.1, albo 7? Wtedy musimy zrobić to nieco inaczej.
1. Otwieramy menu Start, a następnie Panel sterowania.
2. Wybieramy zakładkę Programy.

3. Z zakładki Programy i funkcje wybieramy opcję Włącz lub wyłącz funkcje systemu Windows (wymaga to uprawnień administratora).

4. Na liście znajdujemy Internet Explorer i odznaczamy przy nim pole wyboru. Zamykamy okienko z ostrzeżeniem i klikamy Ok.

5. Czekamy aż wszystko się załaduje. Na koniec wyskoczy nam okno informujące o zakończeniu wprowadzania zmian. Wciskamy przycisk ponownego uruchomienia systemu. Po tym Internet Explorer zniknie z naszego komputera

Zobacz również: Internet Explorer może pozwolić hakerom wykraść Twoje dane - nawet jeśli go nie używasz
Usuwanie Internet Explorer przy pomocy ustawień systemu Windows 10.
1. Otwórz menu Start i wpisz Aplikacje i funkcje. Otwórz tę zakładkę z ustawień systemowych.

2. Wybierz opcję Zarządzaj funkcjami opcjonalnymi

3. Znajdź Internet Explorer, powinien być gdzieś w górnej części listy. Następnie kliknij na nazwę i po rozwinięciu kliknij Odinstaluj.

4. Pozostało już tylko uruchomić ponownie komputer. Po restarcie Internet Explorer zniknie z naszego komputera.
Jednak ten sposób działa tylko w przypadku systemu Windows 10. Co jeśli korzystamy ze starszej wersji - 8.1, albo 7? Wtedy musimy zrobić to nieco inaczej.
Usuwanie Internet Explorer przy pomocy Panelu sterowania
1. Otwieramy menu Start, a następnie Panel sterowania.
2. Wybieramy zakładkę Programy.

3. Z zakładki Programy i funkcje wybieramy opcję Włącz lub wyłącz funkcje systemu Windows (wymaga to uprawnień administratora).

4. Na liście znajdujemy Internet Explorer i odznaczamy przy nim pole wyboru. Zamykamy okienko z ostrzeżeniem i klikamy Ok.

5. Czekamy aż wszystko się załaduje. Na koniec wyskoczy nam okno informujące o zakończeniu wprowadzania zmian. Wciskamy przycisk ponownego uruchomienia systemu. Po tym Internet Explorer zniknie z naszego komputera

Zobacz również: Internet Explorer może pozwolić hakerom wykraść Twoje dane - nawet jeśli go nie używasz