To koniec kultowego Volkswagena Golfa. Nowy będzie elektryczny

Maksym SłomskiSkomentuj
To koniec kultowego Volkswagena Golfa. Nowy będzie elektryczny
Zainteresowanie samochodami elektrycznymi rośnie w znacznie mniejszym tempie, niż życzyliby sobie tego zarówno zwolennicy agendy Fit for 55, odpowiedzialni za wprowadzenie zakazu sprzedaży samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 roku, jak i koncerny motoryzacyjne stawiające na elektromobilność. Konsumenci nie chcą kupować używanych elektryków, a wielu ekspertów uważa, że Europa nie jest gotowa na gwałtowny wzrost liczby tych pojazdów. Mimo tego dowiedzieliśmy się właśnie, że kolejny znany producent pogrzebał kultowy model spalinowy ze swojej oferty.

Zobacz: Używane auta elektryczne tanieją. Mało kto chce je kupować

To koniec spalinowego Volkswagena Golfa

Volkswagen Golf 8. generacji jest ostatnim spalinowym Golfem. Informacje te przekazał szef marki, Thomas Schaefer, w rozmowie z Automobilwoche. Zapewnił jednocześnie, że bieżąca generacja zostanie utrzymana w sprzedaży na pewno do końca tej dekady. Zaznaczył, że gdyby świat (czy raczej Unia Europejska) poszedł w innym kierunku, najpóźniej w 2027 roku debiutowałaby następna generacja spalinowego Golfa.

vw golf 8 generacji

Volkswagen Golf 8. generacji. | Źródło: VW

Pierwszy Volkswagen Golf debiutował w 1974 roku jako przedstawiciel klasy kompaktowej, z miejsca stając się przebojem sprzedaży. Co ciekawe, produkowano go od 1984 roku aż do 2009 roku w Republice Południowej Afryki pod nazwą VW Citi Golf, oczywiście z dość dużymi liftingami po drodze. Obecna, ósma generacja VW Golfa jest w sprzedaży od 2019 roku i nie cieszy się już tak wielką popularnością jak poprzednie wcielenia samochodu.

volkswagen golf 1 generacji
Volkswagen Golf 1. generacji. | Źródło: VW

Osobom zainteresowanym pełną historią modelu gorąco polecam stronę volkswagenag, gdzie świetnie rozpisano najważniejsze nowości w każdej z generacji Golfa.

Firma Volkswagen zapowiedziała, że do 2026 roku w jej ofercie pojawi się aż 10 nowych modeli samochodów elektrycznych. Najtańszy samochód elektryczny w ofercie marki VW, czyli model ID.2, ma kosztować ok. 25 000 euro, co daje w przeliczeniu mniej więcej 117 000 złotych. Przypominam, że VW ID.3 też miał być tani, ale wyszło jak zawsze.

Nie przegap: Deklarowany zasięg elektryków to ściema. Podano prawdziwe dane

Elektryczny Golf najwcześniej w 2028 roku

W pełni zelektryfikowany Volkswagen Golf ma trafić do sprzedaży najwcześniej w 2028 roku. W przeciwieństwie do Volkswagena e-Golfa, będzie stworzony od podstaw jako pojazd zasilany prądem.

Niemiecki producent samochodów chce, aby do 2030 roku aż 80 procent sprzedaży marki stanowiły auta elektryczne. Złośliwi twierdzą, że być może będą, o ile łączny wolumen sprzedaży spadnie przy okazji o 80 procent. Jednocześnie VW prognozuje, że w tym samym czasie w Ameryce Północnej odsetek sprzedawanych przez markę aut elektrycznych wyniesie „tylko” 55 procent.

Źródło: Automobilwoche

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.