Brytyjska armia trenuje abordaż z użyciem jetpacków (wideo)

Maksym SłomskiSkomentuj
Brytyjska armia trenuje abordaż z użyciem jetpacków (wideo)
Na przestrzeni stuleci abordaż był popularną metodą walki morskiej, polegającą na zetknięciu się dwóch okrętów i prowadzeniu walki wręcz na ich pokładach. Cel? Oczywisty: zajęcie wrogiego okrętu celem jego późniejszego wykorzystania lub złupienia i zatopienia. W trzeciej dekadzie XXI wieku abordaż powraca do łask za sprawą plecaków odrzutowych, w które wyposaża się żołnierzy brytyjskiej piechoty morskiej o nazwie Royal Marines. Jakiś czas temu w serwisie YouTube pojawiło się interesujące nagranie, prezentujące nowoczesny sprzęt w akcji.

Royal Marines z plecakami odrzutowymi to widok jak z filmów science fiction

Brytyjska piechota morska cyklicznie prowadzi na morzu ćwiczenia, mające na celu przetestowanie w akcji nowego plecaka odrzutowego o nazwie Gravity Jet Suit. Marynarka wojenna za pomocą takiego sprzętu chce wspierać działania jednostek morskich, zajmujących wrogie okręty. Na wideo widać, że wojak wyposażony w dość rozbudowaną aparaturę porusza się sprawnie, jednakże jego zdolności bojowe wydają się ograniczone.

gravity jet suit 0

Źródło: Gravity.co

Tym, co imponuje jest prędkość przemieszczania się żołnierza z takim plecakiem odrzutowym oraz specjalnymi dyszami kierunkowymi. Producent sprzętu zapewnia, że pozwala się ona wznieść na wysokość aż 3,65 kilometra. Poniższe nagranie pochodzi z maja 2021 roku i świetnie prezentuje to, jaką mobilność żołnierzowi zapewnia futurystyczne urządzenie.

Widoczne na nagraniu plecaki odrzutowe produkuje firma Gravity.co. Cena Gravity Jet Suit wynosi 450 000 dolarów, czyli ok. 1,8 miliona złotych. To nie są tanie rzeczy. Oczywiście wariant dla armii brytyjskiej jest z pewnością odpowiednio dostosowany do potrzeb żołnierzy i w jakiś sposób spersonalizowany, co może dodatkowo windować jego koszt.

gravity jet suit

Źródło: Gravity.co

Źródło: Gravity.co, YouTube

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.