LG zapłaci prawie 2 miliardy dolarów za wadliwe akumulatory do aut elektrycznych

Aleksander PiskorzSkomentuj
LG zapłaci prawie 2 miliardy dolarów za wadliwe akumulatory do aut elektrycznych
{reklama-artykul}
LG Electronics zgodziło się zwrócić General Motors niemalże 2 miliardy dolarów za wycofanie i naprawę pojazdów elektrycznych Chevrolet Bolt. Sprawa jest związana z ryzykiem pożaru spowodowanym wadliwymi akumulatorami dostarczonymi przez firmę z Korei Południowej.

Problemy z modelem Bolt zmusiły Chevroleta do wycofania każdego z samochodów elektrycznych, który pojawił się na rynku od… 2016 roku.

LG odda amerykańskiej firmie sporo gotówki

Pełna naprawa wszystkich wycofanych pojazdów, w tym wymiana akumulatorów ma kosztować około 1,8 miliarda dolarów. General Motors zakłada, iż LG będzie w stanie zwrócić całość kosztów. Ugoda pomiędzy przedsiębiorstwami jest wielką wygraną dla producenta samochodów, który w ostatnim czasie borykał się ze sporymi problemami – między innymi z inwestorami.

W wyniku porozumienia pomiędzy LG a GM, Amerykanie będą dążyli do pełnego zwrotu kosztów przez Koreańczyków. Całkowita kwota będzie różnić się w zależności od ilości naprawionych pojazdów. LG już teraz informuje, iż nie spodziewa się, że rekompensata przekroczy 1,2 miliarda dolarów – donosi serwis Reuters.

chevroletboltlg2
fot. General Motors

Problemy z akumulatorami LG wystąpiły w zakładach firmy w Korei Południowej oraz amerykańskim Michigan. Co gorsze, usterki występują w samym ogniwie akumulatora, co zwiększa ryzyko pożaru pojazdu i potencjalne kłopoty z bezpieczeństwem kierowców. Według General Motors, wadliwe baterie LG spowodowały zapalenie się co najmniej 13 pojazdów.

Co ciekawe, ugoda nie ma wpływu na inną formę współpracy obu marek. LG wraz z General Motors buduje w USA fabrykę akumulatorów za pośrednictwem spółki joint venture Ultium Cells. Nowe zakłady znajdą się między innymi w Ohio i Tennessee i będą odpowiedzialne za produkcję baterii nowej generacji – wszystkie z nich docelowo trafią do samochodów elektrycznych.

Dostawa i produkcja ogniw mają obecnie bowiem kluczowe znaczenie dla wszystkich producentów pojazdów elektrycznych.

Źródło: CNBC / fot. GM

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.