Mazda 3 z poważnym błędem systemu hamowania! Rusza akcja serwisowa

Maksym SłomskiSkomentuj
Mazda 3 z poważnym błędem systemu hamowania! Rusza akcja serwisowa
Nowoczesne systemy bezpieczeństwa w samochodach tworzone są w myśl słusznej idei: zwiększania bezpieczeństwa na drogach. Kolejne regulacje prawne wymuszają na koncernach samochodowych stosowanie kolejnych rozwiązań, które niekiedy – z oczywistych powodów – borykają się z „problemami wieku dziecięcego”. Gdy jednak ze względu na usterki system mający poprawiać bezpieczeństwo okazuje się śmiertelnie niebezpieczny, sprawa jest poważna. Taki właśnie problem dotyka najnowsze samochody Mazda 3 (4. generacji).

Akcja serwisowa Mazdy wystartowała właśnie w Stanach Zjednoczonych i objęto nią 35 390 samochodów wyprodukowanych na ten rynek w latach 2019 i 2020. Okazuje się, że przez „błąd programistyczny” system awaryjnego hamowania o nazwie Smart Braking System (SBS) może działać nieprawidłowo. Usterka polega na błędnym wykrywaniu nieistniejących obiektów przed pojazdem i aktywowaniu trybu automatycznego hamowania. Domyślacie się zapewne, że takie działanie systemu może doprowadzić do bardzo poważnych wypadków.

Mazda zakomunikowała, że do tej pory nie stwierdzono żadnych wypadków śmiertelnych lub takich, w których kierowca wadliwego pojazdu odniósłby obrażenia. Mimo to, kierowcy muszą się mieć na baczności. U występowaniu błędu w sieci pisało już do tej pory całkiem pokaźne grono użytkowników japońskiego samochodu, m.in. na Reddicie. System można ręcznie wyłączyć, jednakże ponowne uruchomienie samochodu skutkuje jego ponownym załączeniem.

W ramach akcji serwisowej Mazda najpewniej zaktualizuje oprogramowanie samochodu. Samochody z początku produkcji mogą wymagać wymiany całego komputera pokładowego. Wszyscy poszkodowani mają zostać wezwani do warsztatów przed 17 lutym 2020 roku.

Na tę chwilę nie wiemy czy usterka tkwi także w samochodach sprzedawanych w Polsce. Na Waszym miejscu zwróciłbym się ze stosownym zapytaniem do dealera, od którego zakupiliście samochód lub prosto do Mazda Polska. Też napisałem do biura prasowego Mazdy i czekam na odpowiedź. Gdy tylko ją dostanę, uzupełnię wpis.

Źródło: Mazda

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.