Dlaczego nazwałem nową batalię sensowniejszą? Elon Musk do testu wystawił dość kiepską wersję Raptora, wyposażoną napęd na tylną oś. Tutaj wybrano Forda F-150 z napędem 4×4 i 3,5-litrowym silnikiem V6 o mocy 450 KM i momencie obrotowym wynoszącym 510 Nm. Naprzeciw niego stanęła Tesla Model X P100D o porównywalnych parametrach – z dwoma silnikami elektrycznymi napędzającymi obie osie. Moc? 503 KM. Moment obrotowy? Około 500 Nm.
Zanim obejrzycie poniższy film i wyciągniecie z niego jakieś wnioski, pamiętajcie, że nie jest to test w warunkach laboratoryjnych. Ponadto, w Tesli Model X wykorzystano opony drogowe, a w Fordzie F-150 opony z bieżnikiem przeznaczonym głównie w teren. Co więcej, należy brać pod uwagę to, że maksymalny moment obrotowy w samochodach elektrycznych dostępny jest od razu po naciśnięciu pedału gazu. To tyle.
Ford F-150 vs Tesla Model X
Udało się Wam prawidłowo wytypować zwycięzcę?