TA STRONA UŻYWA COOKIE. Usługodawca oraz jego zaufani partnerzy korzystają z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, reklamowych oraz realizacji usług, w tym również aby wyświetlać użytkownikom najbardziej dopasowane oferty i reklamy.
Usługodawca i jego zaufani partnerzy wymagają zgody użytkownika na gromadzenie danych w celu obsługi spersonalizowanych treści i ogłoszeń. Jeśli korzystasz ze strony instalki.pl bez zmiany ustawień przeglądarki, to oznacza to, że nie wyrażasz sprzeciwu co do otrzymywania wszystkich plików cookies na swoje urządzenie ze strony instalki.pl.
Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Od dnia 25.05.2018 r. na terenie Unii Europejskiej wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z regulaminem oraz polityką prywatności serwisu  [X]
Instalki.pl » Aktualności » Technika » Dopłaty do elektryków? Raczej możecie o nich zapomnieć
Wtorek, 15 Październik 2019 14:41, Wpisany przez Maksym Słomski
doplaty do elektrykow
A miało być tak pięknie...

Złych wieści związanych z samochodami elektrycznymi na polskich drogach ciąg dalszy. Najpierw dowiedzieliśmy się, że w Polsce do 2025 roku wcale nie pojawi się milion samochodów elektrycznych, bowiem prognozuje się ich łącznie 600 tysięcy wraz z hybrydami do 2030 roku, a teraz okazuje się, że i ten plan będzie nierealny w zrealizowaniu. Polski Instytut Ekonomiczny negatywnie zaopiniował projekt dopłat do elektryków.

Analitycy Polskiego Instytutu Ekonomicznego uważają, że polski rynek samochodów elektrycznych jest kiepsko rozwinięty, a same pojazdy zbyt drogie, aby dotować ich zakup. Raport opublikowany przy okazji kongresu Impact Mobility w Katowicach stwierdza jednoznacznie, że kiepska infrastruktura ładowania i ceny pojazdów czynią je propozycją dla bardzo wąskiej grupy odbiorców - jedynie osób najbogatszych.

"Na tym etapie rozwoju rynku wsparcie zakupu aut elektrycznych przez osoby prywatne nie wydaje się wskazane i powinno być ograniczone ze względu na inne inwestycje i ulgi sektora publicznego w obszarze elektromobilności", czytamy w raporcie PIE.

Jako alternatywę dla dopłat do elektryków wskazuje się inwestowanie w transport publiczny. Takie ulokowanie środków ma poprawić jakość powietrza w miastach poprzez wyeliminowanie z ulic autobusów napędzanych nieekologicznymi silnikami, twierdzi Łukasz Czernicki z PIE w rozmowie z Pulsem Biznesu.

Jak widzicie, osoby indywidualne na jakiekolwiek dopłaty raczej nie mają co liczyć, a przynajmniej na razie.

Źródło: PIE, PB.pl