TA STRONA UŻYWA COOKIE. Usługodawca oraz jego zaufani partnerzy korzystają z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, reklamowych oraz realizacji usług, w tym również aby wyświetlać użytkownikom najbardziej dopasowane oferty i reklamy.
Usługodawca i jego zaufani partnerzy wymagają zgody użytkownika na gromadzenie danych w celu obsługi spersonalizowanych treści i ogłoszeń. Jeśli korzystasz ze strony instalki.pl bez zmiany ustawień przeglądarki, to oznacza to, że nie wyrażasz sprzeciwu co do otrzymywania wszystkich plików cookies na swoje urządzenie ze strony instalki.pl.
Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Od dnia 25.05.2018 r. na terenie Unii Europejskiej wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z regulaminem oraz polityką prywatności serwisu  [X]
Poniedziałek, 15 Kwiecień 2019 14:43, Wpisany przez Mateusz Ponikowski
facebook lol koniec
Nadchodzi era hipersoniczna.

Samoloty naddźwiękowe zostały już dawno temu wycofane z komercyjnego obiegu – niektórzy producenci pracują jednak na ich przywrócenie. Inżynierowie zajmujący się obecnie układem napędowym, który umożliwi nie naddźwiękową, a hipersoniczną podróż poinformowali, iż osiągnęli przełom w rozwoju oraz badaniach. Brytyjska technologia została oznaczona jako Synergetic Air-Breathing Rocket Engines. Ma ona pozwolić pewnego dnia samolotom na osiąganie prędkości w powietrzu na poziomie Mach 5, czyli około 6173 kilometrów na godzinę.

Przy prędkości Mach 5 lot między Londynem a Australią zająłby około czterech i pół godziny – nie wspominając już o najchętniej wybieranych kierunkach, takich jak Londyn – Nowy Jork czy Londyn – Pekin. Projekt Boeinga zakłada podróżowanie z prędkością nawet 5 razy szybsza od rozwiązań sugerowanych przez innych producentów oraz naukowców. Jak to wszystko jednak osiągnąć?

samolothipersoniczny2

Aby osiągnięcie opisywanych prędkości było możliwe, naukowcy muszą poradzić sobie z przetwarzaniem silnych strumieni powietrze w ekstremalnych temperaturach. Zespół odpowiedzialny za rozwój Synergetic Air-Breathing Rocket Engines opracował komponent, który jest w stanie z powodzeniem poradzić sobie z temperaturami na poziomie 420 stopni Celsjusza dopasowując się do warunków osiąganych przy prędkości 3,3 Macha. Przy tego typu prędkości samolot podróżowałby trzy razy szybciej niż prędkość dźwięku i o 50% szybciej od Concorde’a.

Test technologii odbył się w Stanach Zjednoczonych w placówce na terenie Colorado. Były to jedne z pierwszych etapów szeroko zakrojonego programu, w którym to ostatecznie rozwiązania chłodzące będą musiały przetrwać temperatury wyższe niż 1000 stopni Celsjusza – takich warunków należy się spodziewać podczas podróżowania z prędkością na poziomie Mach 5.

Na ten moment wyniki testów są bardzo dobre i inżynierowie mogą pomyślnie dalej pracować nad kolejnymi przełomami. Reaction Engines w ostatnich latach uzyskało także spore finansowanie, które pozwoli na nieprzerwane prace nad tym, aby podróżowanie dookoła kuli ziemskiej stało się znacznie szybsze niż dotychczas.

Źródło: CNBC