Celem przeprowadzonych testów było wypracowanie optymalnej konfiguracji startu i lądowania oraz sprawdzenie skuteczności układu sterowania i stateczności płatowca.
Ten niewielki samolot odrzutowy, napędzany wyprodukowanym w Stanach Zjednoczonych silnikiem WILLIAMS FJ33-5A, jest innowacyjną w skali światowej konstrukcją. FLARIS LAR1 przeznaczony jest dla pilotów z licencją amatorską. Może operować z krótkich lotnisk trawiastych. Oferuje szybki lot z prędkością porównywalną do samolotów komunikacyjnych (770 km/h na poziomie 7600m).
Jak informuje producent, samolot wykonał dwadzieścia sześć trudnych podlotów (starto-lądowań) nad pasem lotniska Babimost w Zielonej Górze w zmiennych warunkach atmosferycznych. 5 kwietnia gdy testowano maszynę wiatr był niespodziewanie porywisty, prostopadły do pasa. Potwierdziło to tym samym skuteczność sterów zarówno podczas rozbiegu, startu, wznoszenia, zniżania i lądowania.
FLARIS LAR 1 to jednosilnikowy samolot odrzutowy o bardzo lekkiej, kompozytowej konstrukcji. Tworzy nową kategorię małych, lekkich odrzutowców dyspozycyjnych, idealnych do szybkiego przemieszczania się w dowolnym celu. Samolot posiada zdolność operowania z krótkich – 250 metrowych trawiastych pasów lub małych lotnisk. Dzięki temu można ominąć duże lotniska i dolecieć najbliżej celu podróży.
Dzięki demontowanym w 5 minut skrzydłom, FLARIS LAR 1 nie wymaga hangarowania. Samolot można przechowywać w większym garażu, blisko domu. Jest przystosowany do przewożenia na przyczepie do najbliższego miejsca startu.