TA STRONA UŻYWA COOKIE. Usługodawca oraz jego zaufani partnerzy korzystają z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych do celów statystycznych, reklamowych oraz realizacji usług, w tym również aby wyświetlać użytkownikom najbardziej dopasowane oferty i reklamy.
Usługodawca i jego zaufani partnerzy wymagają zgody użytkownika na gromadzenie danych w celu obsługi spersonalizowanych treści i ogłoszeń. Jeśli korzystasz ze strony instalki.pl bez zmiany ustawień przeglądarki, to oznacza to, że nie wyrażasz sprzeciwu co do otrzymywania wszystkich plików cookies na swoje urządzenie ze strony instalki.pl.
Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Od dnia 25.05.2018 r. na terenie Unii Europejskiej wchodzi w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z regulaminem oraz polityką prywatności serwisu  [X]
Instalki.pl » Aktualności » Software » Patent Microsoftu wypełni e-booki reklamami
Czwartek, 09 Sierpień 2012 15:28, Wpisany przez Rafał Kowalewski
Czytanie to przyjemność... nie ma to jak relaks przy dobrej książce - czytając ulubioną lekturę nie narażamy się na product placement i reklamy kontekstowe. Czyżby? Coraz popularniejsze czytelnictwo e-booków powoduje powstanie potężnej grupy docelowej dla reklamodawców. Microsoft opatentował właśnie system reklam kontekstowych na e-booki.

Nowy patent, o którym mowa, otrzymał nazwę "Systemy i metody świadczenia kontekstowej reklamy przedstawianej użytkownikowi za pośrednictwem e-booków." Jak widać na załączonym rysunku, w patencie zastosowano zasadę, która dominuje w reklamie internetowej. Chodzi o połączenie danych zawartych w profilu użytkownika z zawartością strony. Na tej podstawie system wygeneruje reklamy, które powinny być dopasowane do zainteresowań użytkownika.



Dobrą wiadomością jest to, że Microsoft nie wyprodukował żadnego e-czytnika oraz to, że międzynarodowe korporacje, takie jak Microsoft, posiadają o wiele więcej patentów niż faktycznie wykorzystują. Istnieje jednak szansa na partnerstwo Microsoft z Barnes and Noble, producentem popularnych e-czytników Nook. Jeśli dojdzie do ścisłej współpracy, patent może zostać wykorzystany. Czy propozycję emisji reklam w książkach można uważać za rozsądne posunięcie?

Źródło: TechRadar