Bolt zachęca do zgłaszania nieprawidłowości podczas przejazdów. Jest motywacja

Maksym SłomskiSkomentuj
Bolt zachęca do zgłaszania nieprawidłowości podczas przejazdów. Jest motywacja
Wśród wielu Polaków panuje przedziwne przekonanie co do tego, że składanie donosów obywatelskich jest czymś godnym pogardy. Pokazują to komentarze pod wpisem na temat nowej funkcji donosów w aplikacji mObywatel, ale też opinie wygłaszane na co dzień w sieci przy okazji innych publikacji. Dlaczego ktoś miałby nie zgłaszać niezgodnego z prawem, uprzykrzającego życie innym zachowania? Nie mam pojęcia. Wiem jednak, że już wkrótce Polacy będą masowo donosić na kierowców Bolt.

Bolt płaci 10 złotych za każdą zgłoszoną nieprawidłowość

Bolt 1 stycznia wprowadził niemałą rewolucję w swoim regulaminie. Opisywaliśmy ją w tym miejscu. W skrócie: chodzi o zupełnie nowy poziom weryfikacji kierowców, który ma uczynić przejazdy bezpieczniejszymi, przyjemniejszymi i ogólnie rzecz biorąc lepiej ocenianymi ze strony konsumentów. Teraz Bolt poszedł o krok dalej, zachęcając korzystających z usług przewozowych do zgłaszania nieprawidłowości. Za każde zgłoszenie wypłacane są pieniądze.

Każdy pasażer Bolt, który zauważy, że kierowca lub pojazd nie spełniają Nowych Standardów, proszony jest o dokonanie zgłoszenia w aplikacji Bolt. O jakich nieprawidłowościach mowa? Między innymi o:

  • brak oznakowania taxi
  • samochód lub kierowca, który są inne niż podano w aplikacji
  • brak identyfikatora kierowcy
 
bolt kierowcy
Źródło: Bolt

Bolt w podziękowaniu za zgłoszenie przekaże pasażerowi 10 złotych do wydania na przejazdy Bolt. Brzmi uczciwie prawda? Też mi się tak wydaje. Do tej pory wielu konsumentów wstrzymywało się od wystawiania negatywnych ocen kierowcom z obawy o rewanż. Gdy zachętą są pieniądze… pasażerowie mogą chętniej donosić o nieprawidłowościach. I dobrze, że będą to robić.

Jak wysłać zgłoszenie do Bolt?

Wejdź do sekcji Pomoc w trakcie przejazdu lub po nim i wybierz odpowiedni przejazd, a następnie wybierz i zgłoś zaobserwowany problem z podanych opcji.

Agenci Bolt zbadają każdy zgłoszony przypadek i zablokują kierowcę, który nie przestrzega nowych zasad. Oczywiście kierowcy mają czas na wyjaśnienie sprawy z firmą. Bolt daje na to 48 godzin.

Jak oceniacie taką formę donosów?

Źródło: Bolt, zdj. tyt. Bolt

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.