Polscy artyści zwizualizowali komputerowo życie na innych planetach

Polscy artyści zwizualizowali komputerowo życie na innych planetach
Nowoczesne komputery oraz drzemiące w nich karty graficzne i procesory o wysokiej mocy obliczeniowej pozwalają kreatywnym twórcom puścić wodze wyobraźni i tworzyć grafiki i animacje, których wyrenderowanie jeszcze niedawno zajmowałoby długie dni lub tygodnie. Czworo polskich twórców ze studiów MELT oraz PixelRace, wraz z artystami z Czech, Rumunii i Słowacji, zaprezentowało swoje koncepcje odnośnie potencjalnego wyglądu żywych organizmów na innych planetach. Prace stworzono z wykorzystaniem grafiki 3D i rzeczywistości rozszerzonej.

Kosmiczny aksolotl wymyślony przez sztuczną inteligencję

Kuba Matyka i Kamila Staszczyszyn z MELT dzięki platformie NVIDIA Studio inspirowali się w swoim projekcie aksolotlem meksykańskim. Ten nietypowy wodny płaz ma zdolność regeneracji utraconych kończyn i wygląd przywodzący na myśl istoty z odległych planet. „Rozważaliśmy jak takie zwierzę mogłoby ewoluować na innych planetach. Co by się stało, gdybyśmy umieścili ten gatunek w zupełnie innym środowisku” – powiedział Kuba Matyka.

Pobierz: NVIDIA GeForce Experience

Do stworzenia pracy wykorzystano program Cinema 4D i sztuczną inteligencję. Graficy nie nadali aksolotlowi finalnego wyglądu. Przeprojektowane sceny przelitrowano przez modele SI, co dało wiele różnych rezultatów. Całość przeniesiono następnie do grafiki 3D.

Tysiące światów jako część jednej obcej istoty

Pomysł na pracę Macieja Żemojcina i Waldemara Petera z PixelRace powstał na podstawie teorii wieloświatów Hugh Everetta. To kwantowa koncepcja zakładająca istnienie niezliczonej ilości wariantów wszechświatów. „Zgodnie z nią możemy sobie wyobrazić wszechświat, w którym latają ryby lub taki, w którym występuje zupełnie odmienna grawitacja. To było główną osią do powstania naszej animacji” – powiedział Waldemar Peter.

Pobierz: NVIDIA Studio Driver

„Fakt, że możemy płynnie dodawać i usuwać elementy czy modyfikować oświetlenie, było jedyną szansą na wykonanie takiego skomplikowanego projektu, w tylu wersjach, w tak krótkim czasie. Gdyby nie karty graficzne RTX i Unreal Engine, byłoby to niemożliwe.”

Efekt pracy wygląda tak:

Prace innych twórców z zagranicy można obejrzeć poniżej.

Do stworzenia wszystkich powyższych prac wykorzystano sprzęt z kartami graficznymi NVIDIA GeForce RTX serii 40.

Źródło: NVIDIA