
Przyznanie się do porażki czy przemyślana zmiana?
Mobilna wersja Instagrama już wkrótce doczeka się małego przemeblowania. Okazuje się, że dolny pasek nawigacyjny zostanie uszczuplony o zakładkę "Zakupy", która była dostępna tam przez dłuższy czas. Na jej miejsce trafi przycisk umożliwiający sprawne przejście do sekcji "Reels" - formatu materiałów zyskujących w ostatnich miesiącach na sporej popularności. Na jakie dokładnie zmiany muszą przygotować się użytkownicy?
Instagram po raz kolejny zmienia wygląd interfejsu
Instagram - czy raczej osoby z niego korzystające - dosyć często jest "ofiarą" eksperymentów. Mowa tu chociażby o testowaniu konkretnych rozwiązań przez określony czas. Pracownicy firmy Meta sprawdzają wtedy m.in. zainteresowanie tymi zmianami wśród wszystkich (bądź określonej grupy) internautów. Jeśli wszystko przebiegnie pomyślnie, to zazwyczaj nowość zostaje usunięta z platformy i pojawia się (tym razem permanentnie) za kilka miesięcy.
Dokładnie z taką sytuacją mamy teraz do czynienia. Brak sekcji "Zakupy" został dostrzeżony już podczas ubiegłego okresu wakacyjnego, potem jednak doczekaliśmy się jej powrotu. Jak jednak poinformował zespół odpowiedzialny za rozwój Instagrama - wraz z początkiem lutego odbędzie się "pogrzeb" wspomnianej zakładki. Oficjalnym powodem wprowadzonych zmian ma być próba ujednolicenia wrażeń płynących z użytkowania serwisu.

Co jednak ciekawe - segment zakupowy wciąż ma być częścią aplikacji, konsumenci nadal będą w posiadaniu narzędzi pozwalających na ustawienie i uruchomienie własnego sklepu. Proces zostanie jednak nieco utrudniony z powodu braku widocznego odnośnika. Ta "poprawka" przyniesie ze sobą kilka znaczących zmian jeśli chodzi o dolny pasek nawigacyjny
Znajdujący się dotychczas na samym jego środku przycisk "Reels" zostanie przeniesiony o jedną pozycję w prawo - dokładnie tam, gdzie teraz znajdują się "Zakupy". W centrum znajdzie się natomiast funkcja dodania tradycyjnego posta, co zakładam ucieszy internautów tęskniących za tradycyjnym interfejsem Instagrama. Oczywiście tym samym możliwość ta zniknie z prawego górnego rogu usługi.
Trudno stwierdzić czy zmiana jest zgodna z oczekiwaniami większości użytkowników. Obstawiam, że część z nich z pewnością ucieszy się z powodu zaimplementowanych zmian - mam wrażenie, iż ogłoszone właśnie "przemeblowanie" jest dosyć przemyślane i stanowi odpowiedź na obecne potrzeby konsumentów.
Przypominamy - opisane wyżej zmiany wejdą w życie w lutym bieżącego roku.
Źródło: Instagram, The Verge