Kalendarz Google się zepsuł. Tworzy losowe wydarzenia bez wiedzy użytkowników

Piotr MalinowskiSkomentuj
Kalendarz Google się zepsuł. Tworzy losowe wydarzenia bez wiedzy użytkowników
Wszystko wskazuje na to, że Kalendarz Google boryka się z dosyć poważnym problemem. Część użytkowników zaczęła bowiem dostrzegać u siebie wydarzenia, które są dosłowną kopią wiadomości marketingowych otrzymywanych m.in. poprzez Gmaila oraz innych usług powiązanych z głównym kontem. Co ciekawe, to nie pierwsza taka sytuacja w historii.

Koniecznie sprawdźcie swoje wirtualne kalendarze

Technologia bywa zawodna i niejednokrotnie jesteśmy tego świadkami. Mowa tu chociażby o błędach pojawiających się w aplikacjach czy groźnych wyciekach danych (tych w kończącym się właśnie roku było naprawdę sporo). Nie brakuje również innych naruszeń prywatności oraz kontrowersji związanych z poczynaniami ogromnych koncernów. Niekiedy natomiast dochodzi do kuriozalnych sytuacji, których nie sposób zbyt łatwo wyjaśnić.

Z jedną z nich borykać się muszą właśnie klienci Kalendarza Google – od kilku dni zgłaszają oni dosyć nietypowe zachowania na swoim koncie. Chodzi tu głównie o wyświetlanie kopii treści reklamowych i marketingowych w formie wydarzeń. Pojawiają się one w losowych dniach i zazwyczaj ustawione jako eventy zajmujące dwadzieścia cztery godziny. Nie ma jednak ścisłej reguły, niektórzy więc mogą widzieć zupełnie co innego niż pozostali.

Jest to dosyć inwazyjny błąd, który nie tylko wprowadza chaos w kalendarzach użytkowników, ale przede wszystkim wywołuje zbędną irytację i zakłopotanie. Nie wiadomo bowiem nic na temat problemu – Google nie wypowiedziało się na jego temat. Najczęściej dotyczy jednak osób korzystających z Kalendarza na urządzeniach z systemem Android.

 
Co ciekawe, to nie pierwszy taki przypadek w historii usługi. Dokładnie z taką samą sytuacją mieliśmy do czynienia w 2019 roku, lecz wtedy dotyczyła ona zaproszeń do wydarzeń w formie wkurzającego spamu. Ważne jest jednak to, że na obydwa problemy istnieje dosyć proste rozwiązanie. Co dokładnie należy zrobić, by chociaż częściowo pozbyć się występującego problemu?
Wystarczy wejść do sekcji „Ustawienia” i wtedy przejść do zakładki „Wydarzenia z Gmail”. Tam też należy odznaczyć opcję pozwalającą na automatyczny transfer wydarzeń z klienta pocztowego do Kalendarza. Taki zabieg powinien zablokować błędowi możliwość przeniknięcia do usługi.

Oczywiście z rozwiązaniem powinno przyjść samo Google i zapewne stanie się tak za bliżej nieokreślony czas. Teraz natomiast pozostaje się trochę pomęczyć lub skorzystać z prewencyjnego sposobu opisanego wyżej.

Źródło: 9to5google

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.