TikTok ułatwi oglądanie nagranych poziomo filmików. Nowość rodem z YouTube

Piotr MalinowskiSkomentuj
TikTok ułatwi oglądanie nagranych poziomo filmików. Nowość rodem z YouTube
Wszystko wskazuje na to, że TikTok już niedługo wzbogaci się o specjalny tryb pełnoekranowy, który ułatwi oglądanie materiałów nagranych w orientacji horyzontalnej. Mowa tu o dosyć interesującym rozwiązaniu mogącym zainteresować nie tylko zwykłych użytkowników, ale także twórców – otrzymają oni bowiem kolejne narzędzie pozwalające na publikowanie ciekawszych i kreatywniejszych materiałów. Przyjrzyjmy się nowości nieco bliżej.

TikTok już niedługo wprowadzi tryb pełnoekranowy

Osoby odpowiedzialne za TikToka regularnie próbują jeszcze bardziej zaangażować swoich odbiorców i sprawić, by nie chcieli oni sięgać po konkurencyjne platformy. Jest to dosyć powszechne zachowanie – niemalże wszystkie popularne usługi „pożyczają” od siebie popularne w danym czasie funkcje i raczej nikogo to już nie dziwi. Właśnie mamy do czynienia z kolejną tego typu sytuacją.

Redakcja portalu TechCrunch otrzymała potwierdzenie trwających testów tytułowego narzędzia – dostęp do niego mają już podobno nieliczni konsumenci. Podczas przeglądania materiałów na TikToku zaczął pojawiać im się nowy przycisk „full screen”, po kliknięciu którego odtwarzany właśnie klip obraca się o dziewięćdziesiąt stopni, by móc go oglądać w widoku horyzontalnym. Wtedy też interfejs ulega zmianie – internauta ma chociażby do dyspozycji pasek postępu rodem z YouTube. Nie da się ukryć, iż nowość może okazać się przydatna.

tiktok tryb pelnoekranowy 1Źródło: TechCrunch

Warto bowiem przypomnieć, iż od niedawna na TikToku można publikować materiały trwające maksymalnie 10 minut. Tryb pełnoekranowy to więc nic innego jak zwiększenie liczby funkcjonalności zachęcających do oglądania, jak i publikowania dłuższych form na popularnej platformie. Wiele osób uznaje tego typu kroki za pstryczek w nos wymierzony YouTube’owi i próba odebrania widowni – osobiście nie zgadzam się z tymi argumentami.

Nie da się jednak ukryć, że implementacja wyżej opisanego narzędzia uprzyjemni oglądanie wielu rodzajów treści. Poradniki odnośnie makijażu, gotowania czy innych spraw wręcz proszą się o publikację w orientacji horyzontalnej. Oczywiście – do tej pory można było po prostu odwrócić telefon, a influencerzy za pomocą kilku kliknięć byli w stanie dodać prośbę o uczynienie tego. Testowana nowość zrywa jednak z tym irytującym zjawiskiem i wręcz zachęca do wyrażania siebie w „dowolny sposób”.

Nie wiadomo jednak, kiedy TikTok zdecyduje się na powszechne wprowadzenie trybu pełnoekranowego. Na razie dostęp do niego ma zaledwie garstka użytkowników i zapewne przez czas trwania testów zmieni się nie tylko sam wyżej widoczny interfejs, ale też niektóre zasady działania nowości. Pozostaje więc uzbroić się w cierpliwość.

Źródło: TechCrunch

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.