Ach to oprogramowanie. Akcja serwisowa Tesla obejmuje aż 321 628 samochodów

Maksym SłomskiSkomentuj
Ach to oprogramowanie. Akcja serwisowa Tesla obejmuje aż 321 628 samochodów
Tesla nigdy nie słynęła z bardzo wysokiej jakości wykonania swoich samochodów. Na przestrzeni ostatnich lat można było usłyszeć wiele narzekań ze strony konsumentów, dotyczących m.in. kiepskiego spasowania elementów karoserii, słabego pokrycia lakierem oraz innego rodzaju niedoróbek. Rok 2022 nie oszczędza kierowców aut Tesla także jeśli chodzi o oprogramowanie. Po niedawnej akcji serwisowej obejmującej 40168 samochodów przyszła kolej na następną. Dotyczy ona bagatela ponad 320 000 aut wyprodukowanych w latach 2020-2023.

To już 18 akcja serwisowa Tesla tylko w tym roku oraz trzecia w tym miesiącu.

Problem z oprogramowaniem w samochodach Tesla

Amerykański urząd ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego wezwał właścicieli samochodów Tesla Model 3 MY 2023 oraz Tesla Model Y MY 2020-23 do niezwłocznego wzięcia udziału w akcji serwisowej związanej z oprogramowaniem. Zgodnie z ogłoszeniem, pojazdy mogą doświadczać problemów ze świeceniem tylnych świateł z powodu wady oprogramowania. W raporcie widnieje informacja, że pojazdy z usterkami mogą losowo włączać i wyłączać tylne światła po jednej lub obu stronach pojazdu, co może potencjalnie zwiększać ryzyko kolizji. Sprawa jest jak widać dość poważna.

Losowe włączanie i wyłączanie się świateł jest rzekomo wynikiem awarii oprogramowania układowego, która prowadzi do fałszywego wykrywania usterek podczas sekwencji rozruchu pojazdu. Na podstawie opisu błędu zawartego w raporcie, bug nie ma wpływu na światła hamowania, światła cofania ani kierunkowskazy.

tesla model 3

Akcja serwisowa obejmuje dokładnie 321 628 samochodów i na szczęście da się ją przeprowadzić samodzielnie, poprzez aktualizację oprogramowania samochodu. Wszystkie zostały zidentyfikowane na podstawie daty produkcji, konfiguracji i wersji oprogramowania układowego. Wersje oprogramowania Tesli od 2022.28 do 2022.40.4 zostały zidentyfikowane jako wadliwe. Najnowsza wersja, 2022.40.4.1, wydaje się być wolna od błędów. Jeśli macie ją w swoim pojeździe, nie macie się czym martwić.

Są też poważniejsze problemy

Najpoważniejsza z trzech akcji serwisowych Tesla w tym miesiącu dotyczy problemów z kalibracją i uruchomieniem poduszki powietrznej pasażera z przodu. Dotyczy ona niemal 30 000 aut. Zgodnie z opisem raportu, kalibracja modułu kontroli bezpieczeństwa w niektórych pojazdach Model X z lat 2021-2023 może spowodować wyzwolenie poduszki powietrznej w sposób nieprawidłowy podczas zderzenia przy małej prędkości.

Źródło: NTHSA

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.