Gmail już na stałe z nowym interfejsem
Google dosyć często decyduje się na implementację wizualnych zmian do swoich najpopularniejszych platform. Do takich bez wątpienia należy Gmail, który podczas tegorocznego okresu wakacyjnego został w pełni przystosowany do wzornictwa Material Design. Zyskał wtedy nie tylko nową czcionkę, ale także „zintegrowany wygląd” wyróżniający się możliwością łatwego skorzystania z opcji oferowanych przez usługi pokroju Chat, Spaces i Meet.
Poszczególne przyciski (widoczne po lewej stronie interfejsu) można stosowanie dostosowywać do własnych potrzeb, co jest dobrym krokiem ze strony koncernu – część osób bowiem jawnie krytykowała podejście do Gmaila jako usługi stanowiącej „centrum dowodzenia”. Wielu internautów chce po prostu korzystać z klienta pocztowego do sprawdzania maili i nic poza tym – dlatego też zmuszanie ich do sprawdzania pomniejszych usług było niekoniecznie na miejscu.
Źródło: Google
Nowy wygląd to także ulepszenia kolorystyczne oraz zmiany w obrębie wyglądu poszczególnych przycisków – wszystko stało się nieco bardziej zaokrąglone i przejrzyste. Osobiście nowy interfejs bardzo mi się podoba, lecz zdaję sobie sprawę, że jego unifikacja z innymi aplikacjami może powodować uczucie znużenia.
Na nic jednak krytyka i chęć powrotu do starego interfejsu. Google właśnie zabrał internautom możliwość korzystania z poprzedniej wersji Gmaila, co do tej pory można było zrobić przy pomocy jednego kliknięcia. Dezaktywacja tej funkcji była zapowiadana od dłuższego czasu i trzeba przyznać, że koncern z Moutain View i tak znajduje się w mniejszości jeśli chodzi o obecność takich rozwiązań.
Źródło: Google