
Meta poinformowała o wprowadzeniu szeregu funkcjonalności, które pomogą twórcom na rozwijanie własnego biznesu na Instagramie oraz Facebooku - mowa tu chociażby o możliwości tworzenia i sprzedawania NFT. Zakończono także testy modelu subskrypcyjnego, co również pozwoli influencerom na zwiększenie swojego przychodu. Poniżej znajdziecie szczegółowy opis zapowiedzianych nowości.
NFT na Instagramie - tego chcieli użytkownicy, prawda?
NFT to temat, który tak naprawdę przestał istnieć w mainstreamie. Ostatnio zrobiło się o tych tokenach dosyć głośno na polskim poletku, kiedy to Poczta Polska postanowiła zabawić się w Internet Explorera i zapowiedziała cyfrowe znaczki - więcej o tym cudownym pomyśle przeczytacie w artykule Maksyma. Teraz natomiast czas wybrać się do świątyni Marka Zuckerberga.
Tam bowiem rozpoczęto wdrażanie NFT do Instagrama. Już wkrótce twórcy będą mogli tworzyć własne cyfrowe przedmioty kolekcjonerskie i sprzedawać je na popularnej platformie. Oczywiście przy okazji udostępnione zostaną stosowne narzędzia szyfrujące end-to-end obejmujące zarówno proces kreacji (tutaj mowa o Polygon blockchain), prezentacji, jak i sprzedaży.

Transakcje także będą odbywać się bezpośrednio na Instagramie - na razie jednak dostęp do funkcjonalności otrzymają niektórzy amerykańscy twórcy, w przeciągu najbliższych miesięcy zasięg nowości zostanie stosownie rozszerzony. Ponadto warto wspomniec o rozszerzeniu listy typów cyfrowych przedmiotów kolekcjonerskich o m.in. treści wideo. Dodano także wsparcie dla blockchainu Solana i portfela Phantom.

To jednak nie wszystko, co przygotowała Meta w kwestii zwiększenia liczby sposobów na zarabianie. Twórcy mogą liczyć chociażby możliwość objęcia swojego konta płatną subskrypcją (na razie tylko w USA). W zamian za cykliczną opłatę internauci otrzymają dostęp do ekskluzywnych treści - tyczy się to nie tylko tradycyjnych postów, ale także Stories czy Reels. Trudno stwierdzić, kiedy funkcja trafi do polskich influencerów.

Poza tym zapowiedziano system giftów na Instagramie, który działa niemalże identycznie jak w przypadku TikToka. Osoby korzystające z Reels mogą wręczać prezenty swoim ulubionym twórcom oraz nagradzać ich punktami. Przełoży się to rzecz jasna na większy przychód danego influencera. Jak zwykle - na razie narzędzie będzie dostępne wyłącznie na terenie Stanów Zjednoczonych.

No i na koniec warto wspomnieć o trybie profesjonalnym na Facebooku. Ta funkcja pozwoli twórcom na całym świecie na jeszcze skuteczniejszą prezentację swoich najmocniejszych stron i zawartości nie tylko użytkownikom, ale również markom i reklamodawcom. Poza tym osoby ujrzą tam różne statystyki na temat popularności swojej działalności i otrzymają dostęp do edukacyjnych treści. Brzmi dosyć ciekawie.

Wyżej opisane nowości idealnie pokazują to, że Meta rozwija Instagrama w nieco innym kierunku niż na początku. Teraz mamy do czynienia z aplikacją stricte rozrywkową, z której influencerzy mogą zacząć zarabiać coraz więcej pieniędzy.
Źródło: Meta