NFT na Instagramie – tego chcieli użytkownicy, prawda?
NFT to temat, który tak naprawdę przestał istnieć w mainstreamie. Ostatnio zrobiło się o tych tokenach dosyć głośno na polskim poletku, kiedy to Poczta Polska postanowiła zabawić się w Internet Explorera i zapowiedziała cyfrowe znaczki – więcej o tym cudownym pomyśle przeczytacie w artykule Maksyma. Teraz natomiast czas wybrać się do świątyni Marka Zuckerberga.
Tam bowiem rozpoczęto wdrażanie NFT do Instagrama. Już wkrótce twórcy będą mogli tworzyć własne cyfrowe przedmioty kolekcjonerskie i sprzedawać je na popularnej platformie. Oczywiście przy okazji udostępnione zostaną stosowne narzędzia szyfrujące end-to-end obejmujące zarówno proces kreacji (tutaj mowa o Polygon blockchain), prezentacji, jak i sprzedaży.
Źródło: Meta
Transakcje także będą odbywać się bezpośrednio na Instagramie – na razie jednak dostęp do funkcjonalności otrzymają niektórzy amerykańscy twórcy, w przeciągu najbliższych miesięcy zasięg nowości zostanie stosownie rozszerzony. Ponadto warto wspomniec o rozszerzeniu listy typów cyfrowych przedmiotów kolekcjonerskich o m.in. treści wideo. Dodano także wsparcie dla blockchainu Solana i portfela Phantom.
Źródło: Meta
To jednak nie wszystko, co przygotowała Meta w kwestii zwiększenia liczby sposobów na zarabianie. Twórcy mogą liczyć chociażby możliwość objęcia swojego konta płatną subskrypcją (na razie tylko w USA). W zamian za cykliczną opłatę internauci otrzymają dostęp do ekskluzywnych treści – tyczy się to nie tylko tradycyjnych postów, ale także Stories czy Reels. Trudno stwierdzić, kiedy funkcja trafi do polskich influencerów.
Źródło: Meta
Poza tym zapowiedziano system giftów na Instagramie, który działa niemalże identycznie jak w przypadku TikToka. Osoby korzystające z Reels mogą wręczać prezenty swoim ulubionym twórcom oraz nagradzać ich punktami. Przełoży się to rzecz jasna na większy przychód danego influencera. Jak zwykle – na razie narzędzie będzie dostępne wyłącznie na terenie Stanów Zjednoczonych.
Źródło: Meta
No i na koniec warto wspomnieć o trybie profesjonalnym na Facebooku. Ta funkcja pozwoli twórcom na całym świecie na jeszcze skuteczniejszą prezentację swoich najmocniejszych stron i zawartości nie tylko użytkownikom, ale również markom i reklamodawcom. Poza tym osoby ujrzą tam różne statystyki na temat popularności swojej działalności i otrzymają dostęp do edukacyjnych treści. Brzmi dosyć ciekawie.
Źródło: Meta
Wyżej opisane nowości idealnie pokazują to, że Meta rozwija Instagrama w nieco innym kierunku niż na początku. Teraz mamy do czynienia z aplikacją stricte rozrywkową, z której influencerzy mogą zacząć zarabiać coraz więcej pieniędzy.
Źródło: Meta