iPhone 14 Pro lepszy od popularnej konsoli do gier w nowym benchmarku

Maksym SłomskiSkomentuj
iPhone 14 Pro lepszy od popularnej konsoli do gier w nowym benchmarku
Układy Apple wydają się nie mieć sobie równych w świecie smartfonów. Zarówno Apple A16 Bionic, jak i Apple A15 Bionic, obecne w smartfonach z serii iPhone 14, a w przypadku drugiego z układów także w iPhone 13, deklasują konkurencję. O wysokiej mocy obliczeniowej procesora i układu graficznego zastosowanych w sprzęcie oferowanym przez producenta z Cupertino niechaj najlepiej świadczy fakt, że w nowych benchmarku udostępnionym przez Basemark przewyższają nawet przenośną konsolę Valve. Oczywiście do wyników należy podejść z pewną dozą dystansu.

Apple A16 Bionic vs Steam Deck

Do tej pory benchmarki firmy Basemark pozwalały porównywać ze sobą wydajność komputerów osobistych oraz urządzeń mobilnych. Teraz przedstawiciele Basemark twierdzą, że ich najnowsze oprogramowanie do testowania grafiki, GPUScore: Sacred Path, jako pierwsze w branży oferuje możliwość rzetelnego, międzyplatformowego porównania wydajności poszczególnych urządzeń. Dzięki aplikacji da się zestawiać ze sobą wydajność sprzętu działającego pod kontrolą systemów Windows, Android, iOS i innych.

W sieci pojawiły się już setki publicznych wyników z Sacred Path – jak zapewne się domyślacie w rankingu widnieje bardzo zróżnicowany sprzęt. Oczywiście najwyższe miejsca przypadają komputerom wyposażonym w karty graficzne pokroju NVIDIA GeForce RTX 3090, ale uwagę zwracają rezultaty notowane przez sprzęt Apple.

Otóż okazało się, że Apple A16 Bionic wykorzystywany przez smartfony iPhone 14 Pro i iPhone 14 Pro Max gwarantuje wydajność pozwalającą wyprzedzić konsolę Steam Deck od Valve. Wynik osiągany przez smartfon Apple to 1837 punktów, podczas gdy handheld może pochwalić się wynikiem na poziomie 1828 punktów. Czy to oznacza, że iPhone 14 Pro radziłby sobie z tymi samymi grami lepiej niż Steam Deck? Niezupełnie.

Należy pamiętać o tym, że benchmark to… tylko benchmark. Porównania międzyplatformowe zawsze będą obarczone sporym „ALE”, odnoszącym się choćby do samego faktu, że zestawiana jest wydajność w jednej tylko aplikacji. Każdy sprzęt pracuje na odmiennym systemie, korzystając z odmiennego graficznego API. W grach ogromną rolę odgrywają poza tym optymalizacje pod kątem sprzętu określonych producentów (w tym przypadku NVIDIA i AMD). To, że iPhone 14 Pro wypada w Sacred Path lepiej niż komputer z GeForce GTX 1050 na pokładzie wcale nie oznacza, że poradziłby sobie lepiej z tymi samymi grami… a przynajmniej nie teraz.

Benchmark Sacred Path – pobierz za darmo

Sacred Path proponuje kilka trybów testowych w różnych warunkach. Użytkownicy mogą uruchomić główny, „oficjalny” test porównawczy w rozdzielczości 1440p, natywnej rozdzielczości ekranu każdego systemu lub z cieniowaniem o zmiennej szybkości. Nieoficjalne niestandardowe testy porównawcze pozwalają użytkownikom dostosowywać różne ustawienia lub uruchamiać tzw. tryb doświadczalny.

Opisywany tu benchmark działa na systemach Windows 10, Windows 11, macOS Monterey lub nowszym, Android 11 lub nowszym, iOS 15 lub nowszym, Ubuntu 20.04 LTS lub nowszym i systemach Linux Flatpak.

Benchmark pobierzesz za pośrednictwem tego odnośnika.

Źródło: Basemark

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.