Instagram cofa się w czasie. Do profilu będzie można dodać piosenkę

Piotr MalinowskiSkomentuj
Instagram cofa się w czasie. Do profilu będzie można dodać piosenkę
Instagram planuje wprowadzić funkcję, która umożliwi użytkownikom dodanie piosenki do swoich profili. Nie da się ukryć, że pomysł ten wydaje się dosyć absurdalny i mający prawo bytu raczej w pierwszej dekadzie XXI wieku niż w czasach obecnych. Osoby odpowiedzialne za platformę potwierdziły jednak, iż faktycznie trwają wewnętrzne testy takiego rozwiązania. Na jakiej zasadzie by działało?

Instagram pozwoli na dodanie piosenki do swojego profilu

Zapewne sporo osób kojarzy portal Myspace, który był niezwykle popularny w latach dwutysięcznych, zwłaszcza na terenie Stanów Zjednoczonych. Każdy zarejestrowany użytkownik otrzymywał możliwość urozmaicenia swojego profilu poprzez dodanie tam wybranych piosenek. Dzięki temu internauci mogli w wyjątkowy sposób wyrazić swój charakter czy podejście do życia.

Instagram postanowił, że idealnym pomysłem będzie niejako cofnięcie się o kilkanaście lat i implementację podobnej opcji w 2022 roku. Alessandro Paluzzi, popularny leaker, opublikował na Twitterze post informujący o planach wdrożenia możliwości dodania „piosenki profilowej” na platformie od Meta.

 
Zamieszczone zrzuty ekranu sugerują również, iż użytkownikom zostanie oddane specjalne pole przeznaczone na opcjonalny opis piosenki. Zapewne chodzi tu zachęcenie osób do podzielenia się z tym, dlaczego dany utwór jest dla nich aż taki ważny. Co ciekawe, Alessandro był w stanie dodać piosenkę do swojego profilu – oznacza to, że funkcja znajduje się na dosyć zaawansowanym stadium rozwoju.

 
Instagram twierdzi jednak inaczej. Przedstawiciele portalu skontakowali się z redakcją Mashable i poinformowali, iż opisane wyżej narzędzie jest testowane wyłącznie w wewnętrznych kręgach. Należy więc traktować ją jako prototyp, którego przyszłość nie jest do końca znana. Nie wiadomo więc czy użytkownicy koniec końców otrzymają funkcję rodem z Myspace.

Warto jednak wspomnieć, że „piosenka profilowa” to nie jest temat, który kompletnie zniknął z mainstreamu. Jako przykład należy podać chociażby Tindera, gdzie istnieje opcja wzbogacenia swojego profilu o link do utworu na Spotify. Tam to jednak ma sens – nie widzę go zupełnie w przypadku Instagrama.

Tak czy inaczej – należy uzbroić się w cierpliwość i czekać na kolejne doniesienia w sprawie testowanej nowości.

Źródło: Twitter, Mashable

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.