Ogromna liczba komputerów ma problem z aktualizacją do Windowsa 11

Aleksander PiskorzSkomentuj
Ogromna liczba komputerów ma problem z aktualizacją do Windowsa 11
Prawie 43 proc. wszystkich sprzętów przebadanych przez firmę Lansweeper nie jest w stanie zaktualizować się do Windows 11, ze względu na wymagania sprzętowe jakie Microsoft określił dla swojego systemu operacyjnego.

Co w tym przypadku jest największym problemem? Głównie procesor wyposażony w TPM oraz pamięć RAM, która również w wielu przypadkach nie przeszła testów.

4 na 10 komputerów ma problem z aktualizacją

Raport Lansweeper pokazuje, że prawie 42 proc. z szacowanych 27 milionów przetestowanych komputerów nie było w stanie zaktualizować się do Windowsa 11 – wszystko to przez oblanie testu związanego z CPU. Łącznie, 71 proc. komputerów nie zdała testu pamięci RAM, a 14 proc. testu związanego z technologią TPM. Co to oznacza dla samych użytkowników? Nic innego, jak przymusowe pozostanie przy Windows 10.

Gorzej sprawa wygląda w samych organizacjach. Tutaj już przedsiębiorstwa mogą mieć prawdziwy problem. Na całe szczęście Windows 10 będzie wspierany w środowiskach korporacyjnych jeszcze przez dłuższy czas. IDC zwraca uwagę, iż Windows 11 napędza wzrost przemysłu komputerowego i będzie to robił przez cały 2023 rok. Coraz większa liczba firm oraz użytkowników zaczyna bowiem myśleć o wymianie starego sprzętu na nowy.

windows11adopcja2
fot. Unsplash.com

Windows 11 obecnie wyprzedził Windows 8 w kontekście popularności, ale dalej pozostaje w tyle za Windows 10, który wciąż ma się dobrze.

Przyznam szczerze, że jestem mocno zdziwiony tego typu statystykami związanymi z Windowsem 11. Wydawało mi się, że oprogramowanie Microsoftu trafiło na większą ilość sprzętu, ale jak widać myliłem się. Już jakiś czas temu było widać, iż adopcja nowego systemu nie idzie Amerykanom tak dobrze, jak w poprzednich latach. Dane zdają się to tylko i wyłącznie potwierdzać.

Nie pozostaje nic innego, jak tylko czekać na świeże dane dotyczące popularności Windowsa 11 w przestrzeni konsumenckiej.

Źródło: Lansweeper / fot. Unsplash.com

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.