Kanał Sportowy z platformą VOD i aplikacją mobilną
Kanał Sportowy 7 października 2022 roku uruchomił serwis wideo pod adresem kanalsportowy.pl, na którym będzie można obejrzeć materiały archiwalne, nowe oraz śledzić transmisje na żywo. Wiemy też, że będą tam publikowane treści niedostępne na YouTube, jak chociażby nowy program „Wieczorowy klub AA”, dotyczący pokera sportowego i pokazujący zmagania 8 osób – celebrytów ze świata sportu i nie tylko.
„Własna platforma to odpowiedź na oczekiwania naszych widzów. Oddajemy użytkownikom produkt najwyższej jakości, przygotowany z uznanym partnerem technologicznym firmą Redge Media. YouTube pozostaje naszym strategicznym kanałem w dostarczaniu treści, natomiast na własnej platformie docelowo będą pojawiać się unikalne formaty oraz w przypadku pozyskania stosownych praw – wydarzenia sportowe” – przekazuje w komunikacie prasowym Maciej Sawicki, prezes Kanału Sportowego.
Równolegle wypuszczono aplikacje mobilne na Androida, iOS i wybrane smart TV. Materiały dostępne będą w ramach aplikacji początkowo tylko w rozdzielczości Full HD, z czasem dopiero w 4K. Co szalenie istotne, podobnie jak na YouTube treści będzie można słuchać po zminimalizowaniu aplikacji, a nawet wygaszeniu ekranu. Narzędzie współpracuje z Google Chromecast i Apple AirPlay.
Aplikacja Kanału Sportowego – skąd pobrać?
Apka Kanał Sportowy została udostępniona na mobilne systemy operacyjne Android i iOS oraz oczywiście w ramach smart TV. Odnośniki do aplikacji znajdziesz poniżej. Możesz je pobrać również bezpośrednio z poziomu swojego smartfona lub tabletu z odpowiedniego sklepu z aplikacjami.
Czy Kanał Sportowy zniknie z YouTube?
Krzysztof Stanowski we wczorajszym Hejt Parku zadeklarował, że Kanał Sportowy na razie nie zniknie z YouTube, a w ramach platformy VOD i aplikacji prezentowanych będzie po prostu więcej ekskluzywnych treści. Zapewne Kanał Sportowy zostanie w całości przeniesiony na nową platformę zapewne wtedy, kiedy tylko zacznie się to opłacać jego właścicielom.
„Będziemy robili różnego rodzaju dogrywki, np. Hejt Parku, dodatkowe pytania od widzów, które będziemy puszczali tylko i wyłącznie w naszej aplikacji” – tłumaczył Stanowski.
Wielu już próbowało porzucić YouTube w związku z licznymi zatargami, ale niewielu osiągnęło sukces poza serwisem Google. Zobaczymy, jak będzie tym razem.
Kanał Sportowy oraz Kanał Sportowy Extra subskrybuje ponad 1,1 miliona osób, przy czym 906 tysięcy obserwujących śledzi sam tylko Kanał Sportowy. Około 2,4 tysiąca nagrań KS odtworzono łącznie ponad 420 milionów razy.
Źródło: mat. własny