Instagram wprowadzi opcję dobrze znaną z innych platform
Dobra – w tytule jestem kąśliwy, to i tutaj będę. Meta jest dosyć dobra w „pożyczaniu” funkcji od innych serwisów. Mowa tu chociażby o formacie Stories czy Reels na Instagramie, a także zmianie sposobu wyświetlania treści na Facebooku. Wygląda na to, iż niedługo koncern zdecyduje się na skopiowanie kolejnego rozwiązania – tym razem bardzo dobrze znanego użytkownikom Twittera.
Matt Navarra, popularny konsultant ds. mediów społecznościowych, zamieścił zrzut ekranu prezentujący nową zakładkę „Reposts” w mobilnej aplikacji Instagrama. Najbardziej prawdopodobnym scenariuszem jest ten zakładający, iż sekcja stanie się domem dla wszystkich „przekazanych dalej” treści – mowa tu o zwyklych wpisach, jak i rolkach. Okej, ale na czym tak naprawdę polega „repostowanie”? Powinny wiedzieć to głównie osoby mające styczność z Twitterem.
Tamtejsza opcja „retweet” to nic innego jak wyświetlenie cudzych postów na naszym profilu – oczywiście ze stosownym oznaczeniem, że te posty nie pochodzą od nas. Tego typu treści pojawiają się na tablicy obserwujących nas osób. Na identycznej zasadzie ma to działać na Instagramie, gdzie kliknięcie przycisku „Repost” (albo po polsku „Przekaż dalej”) spowoduje udostępnienie treści wstawionych oryginalnie przez kogoś innego. Użytkownicy zobaczą je zarówno w specjalnej sekcji na profilu, jak i podczas przewijania feedu.
Instagram Reposts Tab on profiles?!
What’s dis Adam? pic.twitter.com/WayWCJGBfx
— Matt Navarra (@MattNavarra) September 7, 2022
Niedawno nawet Mark Zuckerberg stwierdził, że użytkownicy nie potrafią korzystać z social mediów i powinni skupić się na nawiązywaniu relacji. Wygląda na to, iż po raz kolejny zostanie to utrudnione. Czas jednak pokaże – na razie nie wiadomo, kiedy doczekamy się publicznego wdrożenia opisanej wyżej nowości.
Źródło: TechCrunch, Twitter