TikTok planuje promować lokalnych twórców. Nadchodzi nowa funkcja

Piotr MalinowskiSkomentuj
TikTok planuje promować lokalnych twórców. Nadchodzi nowa funkcja
TikTok już wkrótce wzbogaci się o zupełnie nową sekcję, która ma obejmować wyłącznie materiały nagrane „w okolicy”. Dzięki temu miałaby zwiększyć się popularność lokalnych twórców oraz świadomość konsumentów. Funkcja zwiększyłaby też potencjał systemu rekomendacji oraz algorytmów dostępnych na platformie. Co to dokładnie oznacza dla użytkowników?

TikTok z nowym feedem zawierającym lokalne treści 

TikTok to obecnie najpopularniejsza usługa społecznościowa i nic nie wskazuje na to, by ten stan rzeczy miał w najbliższym czasie ulec zmianie. ByteDance regularnie więc musi przypominać swoim klientom, że warto przy aplikacji zostać, bo ma ona jeszcze sporo do zaoferowania. Politykę firmy dobrze obrazuje nadchodząca nowość.

Matt Navarra, znany konsultant ds. mediów społecznościowych, poinformował o dodatkowym feedzie widocznym z poziomu strony głównej TikToka. Został on nazwany jako „Nearby” i docelowo ma wyświetlać materiały nagrane „w okolicy” – wszystko rzecz jasna bazowałoby na tagach lokalizacji dodawanych do klipów przez twórców. Na ich podstawie filmiki proponowane by były wybranej grupie odbiorców.

 
Rzecznik platformy potwierdził trwające testy funkcji, lecz nie zdecydował się na wydanie konkretnego oświadczenia. Trzeci feed jest na razie „kolejnym sposobem, aby przynieść wartość naszej społeczności” – trudno więc na ten moment określić czy zostanie on finalnie wprowadzony u wszystkich konsumentów. Na razie mogą z niego korzystać osoby zamieszkujące teren Azji Południowo-Wschodniej. Nowa zakładka pojawia się tuż obok tych już istniejących.
Teoretyczne zasady działania nowości wydają się genialne. Feed byłby połączony ze świetnie działającym algorytmem rekomendacji – jeśli więc w „Dla ciebie” widzisz materiały polecające restauracje, to w „Nearby” widziałbyś to samo, lecz zawężone do Twojego miasta. Brzmi nieźle, prawda? Sam ostatnio zauważyłem, że coraz częściej szukam ciekawych miejscówek właśnie przy pomocy TikToka.

Funkcja miałaby zastosowanie także dla lokalnych reklamodawców i z pewnością TikTok będzie chciał położyć na to dosyć mocny nacisk. Na razie jednak znamy zbyt mało szczegółów, by rozmawiać o nadchodzącym feedzie aż tak na poważnie. Z pewnością mówimy o ciekawym urozmaiceniu aplikacji, lecz na dyskusję przyjdzie czas w momencie jej globalnej implementacji. Kiedy się to stanie?

Tego nie wie nikt.

Źródło: TechCrunch, Twitter

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.