Instagram wprowadzi funkcję łudząco podobną do BeReal
Platformy społecznościowe kopiują od siebie na potęgę i przykładów nie trzeba daleko szukać. Stories na Instagramie zna już niemalże każdy internauta i założę się, że część osób nie pamięta już, iż format ten jest jawną inspiracją Snapchatem (ten swoją drogą notuje regularne wzrosty zainteresowania). Teraz materiały znikające po 24 godzinach są standardem praktycznie wszędzie – podobnie ma się sprawa z wertykalnymi treściami wideo (Reels, Shorts) zapożyczonymi z TikToka.
Meta chyba przoduje jeśli chodzi o takie akcje. Kojarzycie może chwilowy boom na Clubhouse? Facebook i Instagram były pierwszymi serwisami, które tę platformę audio próbowały skopiować. Zanim się jednak udało, to nikt już nie był tym zainteresowany. Wygląda na to, że właśnie mamy do czynienia z podjęciem próby raz jeszcze. Przyszedł czas na skopiowanie głównego założenia aplikacji BeReal.
Instagram Candid ma być funkcją (jak wynika ze zrzutów ekranu leakera Alessandro Paluzzi) skłaniającą użytkowników do podzielenia się autentycznym zdjęciem w losowym czasie każdego dnia. Dostawaliby oni powiadomienie zachęcające do uchwycenia i udostępnienia „chwili” w przeciągu dwóch minut. Mowa więc o praktycznie identycznych zasadach działania, jak w przypadku BeReal – usługi niezwykle popularniej w ostatnim czasie. Ona także wysyła do konsumentów przypomnienie o szybkim zrobieniu zdjęcia i wysłaniu go znajomym.
#Instagram is working on IG Candid Challenges, a feature inspired by @BeReal_App
Add other’s IG Candid to your story tray. And everyday at a different time, get a notification to capture and share a Photo in 2 Minutes. pic.twitter.com/caTCgUPtEV
— Alessandro Paluzzi (@alex193a) August 22, 2022
Jeśli zaś chodzi o implementację funkcji, to trudno określić, kiedy ją zobaczymy. Rzecznik prasowy platformy oznajmił, że na razie trwają jej wewnętrzne testy – nie wiadomo więc nawet czy Instagram finalnie zdecyduje się na jej wdrożenie. Pozostaje więc uzbrojenie się w odpowiednią dawkę cierpliwości.
Źródło: Twitter, The Verge