Google oznacza biznesy prowadzone przez Azjatów
Od teraz Google pozwala podmiotom prowadzącym biznesy w Stanach Zjednoczonych oznaczać je jako zarządzane przez Azjatów. Do tej pory podobne znaczniki wprowadzono już dla osób czarnoskórych i pochodzenia latynoamerykańskiego. Niektórzy Amerykanie na Reddicie podśmiewają się, że działania firmy z Mountain View przypominają w pewnym stopniu wydarzenia z 1933 roku, kiedy to NSDAP oznaczało sklepy prowadzone w Niemczech przez Żydów. Oczywiście jest to porównanie chybione, bowiem w przypadku oznaczeń Google nie istnieje przymus ich włączania.
Technicznie rzecz biorąc, na wizytówce firmy widnieją informacje: „identyfikuje się jako prowadzony przez Azjatów” oraz „identyfikuje się jako prowadzony przez kobietę”, co oznacza, że oznaczenia włączyć może absolutnie każdy, bez weryfikacji.
Co mają na celu oznaczenia Google?
Celem wprowadzenia nowej plakietki jest ułatwienie znajdowania firm należących do Azjatów. Po co? To proste: aby ułatwić innym przedstawicielom mniejszości korzystanie z usług podmiotów należących do mniejszości, udzielając im w ten sposób szeroko pojmowanego wsparcia. Podobne zmiany wdrażane są od 2020 roku i oprócz mniejszości narodowościowych oraz biznesów zarządzanych przez kobiety Google promuje w ten sposób nawet te prowadzone przez weteranów wojennych.
Widzicie przestrzeń dla podobnych oznaczeńw Polsce? Czy wyrządziłoby to więcej szkód niż pożytku?
Źródło: Google