Instagram Reels wciąż chce walczyć z TikTokiem. Nowe funkcje to udowadniają

Piotr MalinowskiSkomentuj
Instagram Reels wciąż chce walczyć z TikTokiem. Nowe funkcje to udowadniają
Instagram ogłosił właśnie szereg zmian i nowości, które właśnie trafiły do formatu Reels. Mowa tu między innymi o rozszerzonej bibliotece dostępnych efektów dźwiękowych, opcji importu własnego pliku audio, interaktywnych naklejkach czy wydłużeniu limitu czasu trwania nagrywanych filmików. Na co dokładnie muszą przygotować się twórcy i ich odbiorcy?

Instagram Reels z licznymi nowościami 

Nie da się ukryć, że krótkie materiały wideo wciąż są niezwykle popularne. W największym stopniu przyczynia się do tego TikTok, czyli obecnie najpopularniejsza platforma społecznościowa dostępna na rynku. Swoich sił z formatem pionowych klipów próbują także inne usługi – między innymi YouTube oraz Instagram. Raczej nikt nie łudzi się, że Shorts czy Reels odniosą spektakularny sukces – nieustannie są jednak podejmowane próby uczynienia konkurencji bardziej atrakcyjną.

Twórcy publikujący materiały na Reels mogą od dziś korzystać z szeregu nowych usprawnień, które docelowo mają pomóc w „jeszcze lepszym i skuteczniejszym wyrażaniem siebie”. Mowa dokładnie o pięciu funkcjonalnościach. Na pierwszy ogień idą kolejne efekty dźwiękowe w postaci klaksonów, bębnów itd. Tego typu dodatki mają uatrakcyjnić publikowane filmiki i wzbogacić je o – przykładowo – element humorystyczny.

Poza tym Reels w końcu pozwolą na import własnego audio, co było niezwykle wyczekiwaną funkcją. Dźwięk musi jednak trwać co najmniej pięć sekund i co ciekawe – można nawet wyodrębnić materiał dźwiękowy z filmów znajdujących się w naszej galerii. Dzięki temu twórcy mają teraz jeszcze szersze pole do popisu i mogą przestać ograniczać się do bazy dostępnych plików audio. Oczywiście nie zabraknie opcji wykorzystywania dźwięków innych użytkowników.

instagram reels nowosci czerwiec 1 1Źródło: Instagram 

Jeśli korzystacie z Instagram Stories, to zapewne kojarzycie interaktywne naklejki. Jak się okazuje – teraz zawędrowały one także do formatu Reels. Twórcy mogą teraz tworzyć quizy, ankiety oraz udostępniać suwak emoji. Pozwoli to na zwiększenie interaktywności materiałów i zaangażowania odbiorców. Deweloperzy twierdzą, że wkrótce pojawi się jeszcze więcej tego typu dodatków.

Instagram idzie jeszcze bardziej w kierunku TikToka poprzez wydłużenie maksymalnego czasu trwania publikowanych filmików. Do tej pory mogły one trwać nie więcej niż 60 sekund – teraz się to zmieniło i twórcy mogą nagrywać 90-sekundowe klipy. Zapewne w przyszłości ten czas zostanie jeszcze bardziej wydłużony. Zapewne wiele osób ucieszy się z tego rozwiązania.

Ostatnią nowością są szablony Reels, które umożliwiają wykorzystanie określonego filmu i dźwięku, a następnie dostosowanie go do własnych potrzeb. Funkcja ta z pewnością posłuży do stworzenia kreatywnych materiałów, lecz zapewne nie będzie brakować licznych powtórek i bezczelnych kopii innych klipów. Zobaczymy.

Trzeba przyznać, że mamy do czynienia z naprawdę interesującymi rozwiązaniami, które docelowo mają zachęcić większe grono twórców do tworzenia treści za pośrednictwem Reels. Jak widać – Instagram nie planuje rezygnować z rozwijania tego formatu.

Źródło: Instagram

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.