Sklep Play wyświetli jeszcze więcej informacji o aplikacjach

Piotr MalinowskiSkomentuj
Sklep Play wyświetli jeszcze więcej informacji o aplikacjach
Google rozpoczęło testy kilku zmian w obrębie interfejsu Sklepu Play. Mają one sprawić, że użytkownicy zobaczą jeszcze więcej informacji o konkretnych aplikacjach bez potrzeby otwierania pełnej listy. Tym samym konsumenci docelowo jeszcze chętniej zainteresują się ofertą i przy okazji zaoszczędzą kilka cennych sekund.

Sklep Play zaoszczędzi użytkownikom nieco czasu

Trzeba przyznać, że ostatnio Google częściej wprowadza nowości, które kojarzą się z oszczędnością czasu. Jeśli korzystacie z urządzeń opartych o system Android, to z pewnością zauważyliście ten trend. Wszystko wskazuje na chęć kontynuowania tej strategii – kolejnym krokiem mają być poprawki interfejsu usługi Sklepu Play. Zostały one ogłoszone podczas cyfrowego wydarzenia I/O 2022.

Sklep Play od dawna stosuje widok karuzeli polegający na wyświetlaniu list składających się z podglądu trzech aplikacji, gdzie możemy zobaczyć ich ikony, nazwę oraz ocenę. Po przewinięciu palcem pojawia się z kolei więcej programów i usług. Google planuje pozbyć się przynajmniej części elementów wykorzystujących ten sposób ukazywania dostępnych treści.

sklep play wiecej informacji 2Stary interfejs Sklepu Play (po lewej stronie), nowy interfejs (po prawej stronie) | Źródło: 9to5google

Testowany projekt interfejsu polega na wdrożeniu pionowych rzędów zawierających po trzy usługi. Pozwoli to na zamieszczenie tekstu promocyjnego dostarczonego przez deweloperów – nie zabraknie oczywiście ikony, nazwy oraz oceny. Użytkownicy ujrzą więc nieco więcej informacji, co ma ich skusić do szybszego zainstalowania apki. Warte wspomnienia jest też to, że Google nadal będzie pozwalał na przesuwanie takich list w lewo, co także spowoduje wyświetlenie pokaźniejszej liczby gier i aplikacji. Kliknięcie specjalnej ikony strzałki przeniesie z kolei użytkownika do pełniejszego widoku.

Na razie nowy interfejs dostrzeżono wyłącznie w głównej sekcji Sklepu Play i dotyczy np. zakładki „Polecane dla Ciebie”. Na razie nie możemy jeszcze mówić o publicznym wdrożeniu tych zmian i zapewne jeszcze sporo czasu minie, aż Google zdecyduje się na rozszerzenie ich zasięgu. Może na to wskazywać fakt przemieszania list pionowych z poziomymi. Kto wie, może koncern chce po prostu zaimplementować różne rozwiązania, by przetestować czego najbardziej chcą użytkownicy i co najlepiej „się sprzedaje”? Czas pokaże.

Źródło: 9to5google

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.